Jak zdobyć unijne pieniądze na agencję reklamową

DI
opublikowano: 10-09-2010, 00:00

Nie wiesz jak? Masz wątpliwości, który konkurs jest dla Twojej firmy? Wyślij pytanie na eurokasa@pb.pl. Zdobędziemy dla Ciebie odpowiedź eksperta.

Nie wiesz jak? Masz wątpliwości, który konkurs jest dla Twojej firmy? Wyślij pytanie na eurokasa@pb.pl. Zdobędziemy dla Ciebie odpowiedź eksperta.

Pracuję w agencji reklamowej jako producent. Chcę się usamodzielnić. Czy jest możliwość sfinansowania zakupu potrzebnego sprzętu, m.in. komputera, oprogramowania, auta?

Odpowiada Natalia Wojciechowska, konsultant ds. funduszy unijnych w Europejskim Centrum Przedsiębiorczości:

Pieniądze można uzyskać z różnych źródeł, w zależności od miejsca zamieszkania i wartości inwestycji, m.in. w ramach regionalnych programów operacyjnych poszczególnych województw. Wartość dotacji w przypadku mikroprzedsiębiorcy wynosi 60-70 proc. kosztów kwalifikowanych. Jednak w wielu województwach (np. w mazowieckim) pieniądze z tej puli zostały już w całości rozdysponowane. Barierą może być także minimalna wartość inwestycji, np. w ostatnim konkursie dla sektora firm małych i średnich na Mazowszu minimalne koszty kwalifikowane w projekcie wynosiły 500 tys. zł.

Inną możliwością są dotacje z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, działanie 3.1.2 "Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw". Dzięki nim można pokryć do 50 proc. kosztów kwalifikowanych. Warunkiem jest zarejestrowanie działalności gospodarczej na terenach wiejskich. Najbliższy nabór wniosków będzie w przyszłym roku.

Jeśli potrzeby inwestycyjne nie są duże, warto skorzystać z dofinansowanego przez UE szkolenia dla przyszłych przedsiębiorców. Jest ich bardzo dużo. Najlepsi uczestnicy otrzymują po 40 tys. zł na założenie własnego biznesu. Warunkiem zapisania na takie szkolenie często jest posiadanie statusu bezrobotnego.

W ramach unijnych dotacji możliwe jest uzyskanie dofinansowania do zakupu samochodu. Aby jednak wydatek został uznany za kwalifikowany, należy wykazać, że pojazd jest faktycznie niezbędny do realizacji projektu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu