Jak zorganizować kampanię marketingową zgodnie z prawem?

Konferencje.pb.pl
opublikowano: 22-06-2021, 15:25

Przygotowywanie kampanii reklamowych, czy komunikacji zewnętrznej spółek to chleb powszedni pracy w marketingu. Poza atrakcyjną treścią, czy przykuwającymi wzrok obrazami, warto pamiętać o aspektach prawnych.

„Chwila zapomnienia” i braku świadomości prawnej w komunikacji może sporo kosztować. Dlatego podczas organizowanego przez “Puls Biznesu” warsztatu uczestnicy przeanalizują przykłady całych kampanii, czy pojedynczych spotów reklamowych, które zostały zakwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, sądy lub Komisję Etyki Reklamy.

Brak odpowiednich informacji w reklamie, informacje niepełne czy wprowadzające w błąd mogą skutkować nie tylko czarnym PR dla spółki, ale również sankcjami finansowymi. Co istotne, od niedawna za błędy w kampaniach odpowiadają nie tylko same spółki czy agencje marketingowe, ale również osoby zarządzające tymi podmiotami. Grożą im kary nawet do 5 mln zł!

Czym różni się konkurs od loterii?
Czym różni się konkurs od loterii?
canva.com

Podczas warsztatu uczestnicy poznają różne typy promocji m.in. zawarte w smsie, czy z zastosowaniem „gwiazdki”. Omówiona zostanie także kwestia danych osobowych i temat rozpowszechniania wizerunku. Padną odpowiedzi na pytania:

  • Jak nie przygotowywać materiałów marketingowych?
  • Gdzie i czy są granice promocji?
  • Kto i kiedy poniesie odpowiedzialność za kampanię reklamową zorganizowaną niezgodnie z prawem?

Odpowiedzi na powyższe pytania udzielą eksperci z kancelarii Affre & Wspólnicy Sp.k.:

  • Przemysław Rybicki, Radca Prawny
  • Dagmara Dłużniewska, Radca Prawny
  • Rafał Czerwiec, Radca Prawny

Warsztaty kierujemy do:

Osób odpowiedzialnych za tworzenie lub opiniowanie kampanii reklamowych czy komunikację zewnętrzną w spółkach – pracowników działów prawnych, marketingowych, PR w firmach, agencji marketingowych, domów mediowych.

Poznaj program wydarzenia >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane