Jaki menedżer jest dobry na kryzys

Dorota Czerwińska
21-05-2010, 00:00

Elastyczność i umiejętność zarządzania ludźmi — to najważniejsze cechy menedżera na gorsze czasy.

Elastyczność i umiejętność zarządzania ludźmi — to najważniejsze cechy menedżera na gorsze czasy.

Zdobywanie zleceń, zwiększenie efektywności, utrzymanie zatrudnienia i oszczędności w firmie — oto sprawy, z którymi muszą się zmierzyć menedżerowie, gdy na rynku panuje gorsza koniunktura. Pytanie tylko, czy ma pewno są na to przygotowani.

W badaniu przeprowadzonym dla Talent Club tylko 53 proc. ankietowanych menedżerów uważa, że daje sobie radę z wyzwaniami, jakie niesie kryzys. A 16 proc. wprost przyznało, że nie są należycie przygotowani do pełnienia swojej funkcji w takim czasie.

No to co wpływa na dobre przygotowanie do pracy pod-czas kryzysu? Według menedżerów głównie doświadczenie (29 proc. odpowiedzi). Na drugim miejscu znalazły się takie cechy jak intuicja i zaradność, które wskazało 19 proc. badanych. Bardzo nisko badani wycenili natomiast formalne wykształcenie jako źródło wiedzy i umiejętności niezbędnych do działania w czasach kryzysu (tylko 5 proc. badanych).

Za najważniejsze cechy menedżera na gorsze czasy badani uznali elastyczność w podejściu do problemu i umiejętność zarządzania ludźmi. Skuteczny menedżer musi też być kreatywny, mieć doświadczenie i umiejętność podejmowania ryzyka.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Jaki menedżer jest dobry na kryzys