Jakie są plany i priorytety UOKiK w zakresie ochrony konsumentów?

Konferencje.pb.pl
opublikowano: 01-04-2022, 16:04

Prawo konsumenckie nieustannie oddziałuje na biznes. Potrzeba zapewnienia zgodności z przepisami konsumenckimi niejednokrotnie wpływa na zmianę modeli biznesowych, lub tworzenie nowych, a często również na zmianę myślenia managerów.

Podczas “Kongresu Prawo Konsumenckie” prelegenci, grono doświadczonych i cenionych ekspertów z renomowanych kancelarii prawnych a także prawnicy in-house, opowiedzą o kierunkach unowocześniania prawa konsumenckiego, w tym o nowych przepisach: implementujących dyrektywę Omnibus, dyrektywę towarową oraz dyrektywę cyfrową, których wejście w życie jest planowane w tym roku.

Eksperci będą również dyskutować o tak zwanym lepszym egzekwowaniu prawa konsumenckiego, w tym o zmianie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, wystąpieniach „miękkich”, rekompensacie publicznej i karach nakładanych na managerów.

Zastanowią się również, jak przedsiębiorcy powinni układać warunki umów z konsumentami, aby mogli ich długoterminowo dotrzymywać. Nie zabraknie również tematów dotyczących zielonej gospodarki -prelegenci opowiedzą, jak bezpiecznie chwalić się działaniami na rzecz środowiska.

Zapraszamy do wysłuchania inspirujących prelekcji, które z pewnością udzielą odpowiedzi na wiele pytań, m. in.:

  • Jakie są plany i priorytety UOKiK w zakresie ochrony konsumentów
  • Czy nowe obowiązki dotyczące informowania o obniżkach cen doprowadzą do zmiany zasad organizowania promocji
  • Przykłady nieuczciwych praktyk handlowych w zakresie opinii konsumentów i marketingu influencerów
  • Zmiany legislacyjne w zakresie podwójnej jakości produktów i ich znaczenie w praktyce
  • Szczegółowe rozwiązania dedykowane platformom internetowym
  • Jakie będą kary nakładane na managerów za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów lub stosowania klauzul abuzywnych
  • Czy można jednostronnie zmieniać umowy
  • Co dalej z klauzulami modyfikacyjnymi?
  • Greenwashing – jak bezpiecznie chwalić się działaniami na rzecz środowiska

Wśród case studies: Allegro, Lidl Polska, Play, OLX Europe.

Sprawdź program wydarzenia >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane