Japonia: sprzedaż detaliczna niższa niż oczekiwano

W lutym 2017 r. sprzedaż detaliczna w Japonii wzrosła jedynie o 0,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2016 r., donosi Bloomberg.

To wynik zdecydowanie gorszy od oczekiwań ekonomistów. Mediana ich prognoz zakładała bowiem wzrost rzędu 0,7 proc. wobec 1-proc. dynamiki wzrostu w styczniu.

W ujęciu miesięcznym, ten jeden z najważniejszych wskaźników makroekonomicznych, zwiększył się o 0,2 proc. przy prognozie na poziomie +0,3 proc.

Wchodząc w detale, sprzedaż w domach towarowych spadła w ubiegłym miesiącu o 2,7 proc. licząc rok do roku, przy prognozie zakładającej zniżkę o 1,8 proc. To już siódmy miesiąc z rzędu spadku tego składnika. 

Zniżkowała również sprzedaż żywności , napojów, materiałów, ubrań i akcesoriów, co jednak ekonomiści tłumaczą mniejszą liczbą dni pracy w lutym w tym roku.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Japonia: sprzedaż detaliczna niższa niż oczekiwano