JC Auto będzie gonić Inter Cars

Maciej Zbiejcik
05-01-2005, 00:00

JC Auto, dystrybutor części zamiennych, w ubiegłym roku był w cieniu giełdowego konkurenta z branży — Inter Cars. Obie spółki pojawiły się na giełdzie mniej więcej w tym samym czasie (maj i czerwiec 2004). Od tej pory akcje Inter Cars zdrożały o blisko 77 proc. (najlepszy wynik wśród debiutantów), a papiery JC Auto dały zarobić nieco ponad 12 proc. Tymczasem patrząc na osiągnięcia i wskaźniki tych spółek nie ma już między nimi takiej różnicy. Obie spółki rozwijają się bardzo dynamicznie i mają dość dobre perspektywy. Czy JC Auto nadrobi dystans do konkurenta? Są na to duże szanse.

Patrząc, jak rozwija się JC Auto, stołeczna firma specjalizująca się w dystrybucji części do aut japońskich oraz koreańskich, takiego scenariusza nie należy wykluczyć. Spółka, którą zarządza Jerzy Grabowiecki, założyła na 2004 r. 40- -proc. dynamikę sprzedaży. To zagwarantowałoby jej uzyskanie przychodów na poziomie około 140 mln zł i zwiększenie udziałów w rynku z 3 do nawet 4,5 proc. Prognoza może być przekroczona, bo po III kwartałach była wykonana w ponad 82 proc. Jeszcze bardziej zaawansowana jest realizacja założeń dotyczących zysku netto. Po trzecim kwartale spółka wykonała je w ponad 83 proc. (11,5 mln zł). To daje jej rentowność sprzedaży netto na poziomie 10 proc. Inter Cars może pochwalić się 3,4-proc. rentownością.

Wskaźnikowo na tle konkurenta JC Auto prezentuje się doskonale. Jego P/E wynosi około 17, a IC ponad 25. Na korzyść tej pierwszej spółki wypada również porównanie wskaźnika P/BV. Wynosi on odpowiednio 2,3 i około 5. W tym roku JC Auto nie powinien zwalniać tempa. W 2003 roku firma rozpoczęła budowę sieci niezależnych warsztatów działających pod marką Perfect Service i zamierza do końca roku 2005 stworzyć 500 takich placówek.

Rozwój rynku dystrybutorów części samochodowych w kolejnych latach jest niemal pewny. Tak przynajmniej należałoby sądzić po liczbie używanych samochodów, jaka wjechała do Polski po naszym przystąpieniu do Unii Europejskiej. Z danych resortu finansów wynika, że od maja do listopada tego roku import wyniósł prawie 700 tys. sztuk, co oznacza blisko 7-krotny wzrost w stosunku do 2003 r. Właściciele tych aut to potencjalni klienci JC Auto i Inter Cars.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Maciej Zbiejcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / JC Auto będzie gonić Inter Cars