JCDecaux ucina spekulacje o fuzji

Marek Druś
06-04-2004, 00:00

JCDecaux nie jest na sprzedaż — zapewnili kierujący spółką Jean-Francois i Jean-Charles Decaux. To reakcja na spekulacje dotyczące możliwości połączenia spółki z Viacom Oudoors.

Rozczarowanie inwestorów widoczne było po spadku kursu spółki, ale tylko na początku sesji. Akcje JCDecaux wyraźnie drożały od 26 marca, kiedy w wywiadzie dla „Le Figaro” Michel Cacouault, szef francuskiego oddziału Viacom stwierdził że jego spółka musi poprawić pozycję na globalnym rynku reklamy zewnętrznej. Choć zastrzegł, że Viacom nie rozmawia z JCDecaux, trzecim na świecie przedstawicielem branży, wzmogło to tylko spekulacje na temat połączenia firm. Połączenie JCDecaux z Viacom Outdoors miałoby bowiem sens. Po fuzji powstałaby największa firma reklamy zewnętrznej na świecie z silną, dzięki Viacom, pozycją w USA, i równie silną w Europie dzięki JCDecaux.

Spekulacje o fuzji obu spółek próbowali uciąć panowie Decaux, zapewniając, że rozmowy między spółkami się nie toczą, nie ma ich także w planach. Jean-Francois Decaux zaznaczył jednak, że gdyby do fuzji doszło, to jego firma powinna mieć dominującą pozycję w nowej spółce. No właśnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / JCDecaux ucina spekulacje o fuzji