Jedną wypłatę w bankomacie księgowano wielokrotnie

DI, PAP
opublikowano: 16-01-2008, 17:16

Konta niektórych klientów, którzy w tym tygodniu dokonywali transakcji w bankomatach kartami Visa m.in. mBanku i  MultiBanku, zostały wielokrotnie obciążone tą samą transakcją. O problemach klientów poinformował też w środę wieczorem Toyota Bank.

Visa Europe przyznała w środę w komunikacie, że odnotowała we wtorek "wystąpienie w Polsce pewnych problemów dotyczących ograniczonej liczby transakcji wypłat z bankomatów, które mogły zostać błędnie zaksięgowane dwa lub więcej razy".

"Problemy te zostały usunięte. Obecnie pracujemy z polskimi bankami członkowskimi, by skorygować ewentualne błędy związane z rozliczeniem transakcji" - poinformowała Visa, przepraszając użytkowników kart Visa za "niedogodności".

Problemy dotyczyły m.in. poniedziałkowych transakcji w bankomatach, dokonanych przez posiadaczy kart Visa wydanych przez mBank i MultiBank. Według informacji PAP, kłopoty mogły dotyczyć także klientów innych banków, jednak o problemach na swoich stronach internetowych otwarcie informowały mBank i MultiBank.

Rzeczniczka prasowa mBanku Magdalena Ossowska powiedziała PAP, że bank pracuje nad tym, by poszkodowani klienci jeszcze w środę mieli z powrotem pieniądze na kontach. Wyjaśniła, że najprawdopodobniej transakcje będą cofnięte z datą poniedziałkową (14 stycznia). Oznacza to, że błędnie zaksięgowane wypłaty nie miałyby np. wpływu na wysokość naliczanych odsetek.

mBank wyjaśnia na swoich stronach internetowych, że "w wyniku błędnych danych przesłanych przez system rozliczeniowy Visa do banków w Polsce i na świecie, na rachunkach klientów niewłaściwie zostały zaksięgowane rozliczenia transakcji kartowych wykonanych w bankomatach w dniu 14 stycznia br". Problem nie dotyczy wypłat gotówki w sieci bankomatów Euronet.

Toyota Bank poinformował w środę wieczorem, że po awarii systemu informatycznego Visa, rozpoczęto procedurę sprawdzającą proces księgowania transakcji dokonywanych przez klientów kartami płatniczymi.

"W wyniku procedury Toyota Bank natychmiast, jak to tylko możliwe, dokona korekty błędnych transakcji na kontach klientów" - zadeklarował bank.

Cytowany w komunikacie prezes Toyota Bank Piotr S.Juda podkreślił, że obecnie obsługa klientów "realizowana jest przez bank w normalnym trybie".

"Niektórym instytucjom udało się zaś całego zamieszania uniknąć, bo w porę zorientowały się i nie zaksięgowały błędnych zestawień przesłanych przez Visa. Klienci innych banków, którzy używają kart Visa w bankomatach powinni więc również sprawdzić stan swoich rachunków. Oczywiście nie ma potrzeby, by wpadali w panikę, banki będą musiały poprawić stan rachunków klientów i to bez konieczności składania przez nich reklamacji" - napisał w środowym komentarzu analityk Open Finance Mateusz Ostrowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane