Jelfa chce w 2008 zwiększyć udział w rynku do 2,7 proc.

Jelfa chce w 2008 zwiększyć udział w rynku do 2,7 proc. WARSZAWA (Reuters) - Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Jelfa chce w 2008 roku zwiększyć swój udział w rynku do 2,7 procent z obecnych 1,5 procent, podała spółka w czwartkowym komunikacie. Przy współpracy z amerykańską firmą doradczą Plexus Ventures LLC Jelfa opracowała plan strategiczny na lata 2003-2008 ukierunkowany na strategię produktową. "Oczekiwanym efektem jest osiągnięcie w roku 2008 zamiaru strategicznego w postaci udziału w sprzedaży na rynku krajowym w ujęciu wartościowym na poziomie 2,7 procent oraz 10-ej pozycji wśród funkcjonujących firm farmaceutycznych" - podała Jelfa. "Poza zwiększeniem udziału w rynku krajowym, spółka ma na celu zaktywizowanie działalności eksportowej oraz uzyskanie 30 procent udziału sprzedaży realizowanej przez spółkę w sprzedaży całkowitej" - podano. Spółka podała też, że planuje, aby w roku 2008 całkowita sprzedaż sięgnęła poziomu około 621 milionów złotych. "Zrealizowanie celów strategicznych wiąże się z wydatnym zwiększeniem przychodów ze sprzedaży, poprawą rentowności aktualnego portfela produktów, wprowadzeniem nowych produktów, racjonalizacją kosztów oraz aktywizacją działań marketingowo-sprzedażowych". Spółka chce też zakupić nowe licencje na leki innowacyjne i generyczne. Na inwestycje w latach 2004-2008 Jelfa zamierza przeznaczyć około 100 milionów złotych. Poniżej tabela z wielkościami docelowymi w planie strategicznym. Parametr 2002 Wykonanie 2008 Zamiar Udział w rynku detalicznym 1,5 proc. 2,7 proc. Pozycja na rynku detalicznym 23 10 Sprzedaż krajowa 198 mln zł 435 mln zł Sprzedaż eksportowa 49 mln zł 186 mln zł Zysk operacyjny bd 124 mln zł Udział eksportu w sprzedaży całkowitej 19,8 proc. 30,0 proc. Marża zysku ze sprzedaży 41,9 proc. 56,0 proc. Koszty marketingu i sprzedaży 18,5 proc. 29,0 proc. Marża zysku operacyjnego 13,6 proc. 20,0 proc. Marża zysku netto 10,6 proc. 15,0 proc. ((Autor: Barbara Woźniak; warsaw.newsroom@reuters.com; Reuters Serwis Polski, tel. 22 6539700, RM: arbara.wozniak.reuters.com@reuters.net))

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Basic Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ