Jest następca Hydrobudowy na A4

KAP
opublikowano: 15-02-2013, 12:59

Heilit Woerner z Budimeksem złożyły najtańszą ofertę na dokończenie odcinka Krzyż-Dębica Pustynia.

- W 2008 r. pracowaliśmy z 28 wykonawcami, a dziś mamy ich niemal 140 – co rusz chwali się Lech Witecki, szef Generalnej dyrekcji Dróg Krajowych i autostrad, podkreślając otwarcie rynku dla nowych graczy.

Jednak fiasko polskiego programu autostradowego powoduje, że liczba firm, które są w stanie wykonywać zlecenia dyrekcji topnienie z dnia na dzień.

Na dokończenie odcinka A4 Krzyż-Dębica Pustynia, który budowała Hydrobudowa z PBG oraz Irlandzkim Siac, dyrekcja dostała właśnie tylko trzy oferty. Przed laty, kiedy zwyciężała Hydrobudowa było około 20. Polska spółka zbankrutowała i nie mogła dokończyć kontraktu. Zastąpić może ją konsorcjum Heilit Woerner z Budimeksu, które ofertę wyceniło na 981,5 mln zł. To jedyna propozycja niższa niż kosztorys GDDKiA szacowany na 1,12 mld zł.

Pozostali gracze, czyli Mota Engil oraz konsorcjum Salini z Impregilo wycenili oferty odpowiednio na 1,26 i 1,27 mld zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAP

Polecane