Jest nowy prezes i szef sprzedaży

Marta Filipiak
10-11-2005, 00:00

W zyski producenta płytek uderzył spadek popytu i duże nakłady na nowe produkty. Szansą na przyszłość jest dobra koniunktura i akwizycje.

Opoczno rozczarowało inwestorów, podając wyniki za trzeci kwartał. Przy lekkim wzroście przychodów ze sprzedaży (3,2 proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku) raportowany zysk netto spadł z 24,2 z mln zł do 13,7 mln zł.

Kiepskie wyniki spółka przypisuje sytuacji na polskim rynku. Według wiceprezesa Marka Wójcikowskiego, konkurencja wymusiła obniżkę cen i marży. Opoczno poniosło większe koszty sprzedaży i marketingu. Zarząd tłumaczy je wprowadzeniem nowych kolekcji.

Pogorszenie wyników spółka składa też na karb włączenia litewskiej fabryki Dvarcioniu Ceramika, której ponad 60-proc. pakiet akcji Opoczno nabyło za 12,6 mln zł.

Zarząd liczy jednak na poprawę. Podkreśla, że wysoka dynamika produkcji budowlano-montażowej musi przełożyć się na wzrost popytu na płytki. Wynikom mają pomóc akwizycje. Spółka rozmawia o przejęciu rosyjskiego producenta płytek — według Marka Wójcikowskiego piątej co do wielkości spółki na tamtejszym rynku. Opoczno ma wyłączność negocjacyjną i zapowiada finał transakcji na pierwszą połowę przyszłego roku. Gdyby jednak rozmowy zakończyły się fiaskiem, spółka ma plan B, czyli alternatywnego kandydata do przejęcia.

Lepszą przyszłość mają zapewnić zmiany w zarządzie. Prezesem Opoczna został we wtorek Mirosław Godlewski, który obejmie obowiązki od 1 stycznia. Dyrektorem sprzedaży i członkiem zarządu jest od 1 listopada Marek Łycyniak. Obaj robili karierę w Pepsico.

Na pozytywne zmiany czeka, posiadający 48,4 proc. pakietu akcji spółki, Enterprise Investors. Fundusz liczy na powrót kursu do 55 zł, minimalnej ceny po której chce sprzedać akcje. Jako dobry znak odczytuje zmiany personalne. Ryszard Wojtkowski, partner EI, ocenia, że poprzedniemu zarządowi zabrakło kompetencji rynkowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Filipiak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Jest nowy prezes i szef sprzedaży