Jesteśmy gotowi na ośmiotysięczniki

KRZYSZTOF SZYMBORSKI prezes BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
opublikowano: 20-09-2012, 00:00

KOMENTARZ

Zawieszenie przez armatorską Grupę G6 jednego z sześciu serwisów Europa — Azja wzbudziło w branży morskiej wiele wątpliwości. Szczególnie w Trójmieście, gdyż serwis ten, uprzednio szykowany do zawinięć w Gdańsku, po rezygnacji z DCT był planowany w konkurencyjnym terminalu gdyńskim BCT.

Tydzień temu prezes Balticon, pan Tomasz Szmid, napisał na łamach „Pulsu Biznesu”, że zawieszenie serwisu wynikało m.in. ze zniszczenia dwóch suwnic nabrzeżowych terminalu BCT podczas kolizji promu z nabrzeżem. To mylna ocena. Mimo kolizji i uszkodzenia dwóch suwnic nasza zdolność przeładunkowa się nie zmniejszyła. Wszystkie prace w terminalu prowadzimy nieprzerwanie w taki sposób, że nasi klienci nie odczuli skutków tego nieszczęśliwego zdarzenia.

Port w Gdyni i jego główny terminal kontenerowy są gotowe na przyjęcie statków o długości do 335 metrów, czyli do nieomal 9 tys. TEU. Analizy i prace przygotowawcze wskazały na bezpieczne warunki nawigacyjne i wydajną obsługę takich statków w porcie i w terminalu. BCT zagwarantowało armatorom obsługę statków z odpowiednią wydajnością, bazując na suwnicach nabrzeżowych i ich przeciętnej produktywności 32 ruchów na godzinę.

Zarząd portu i armatorzy niezależnie wykonali studium na temat manewrowania tak dużymi statkami w porcie i wyniki obu prac potwierdzają bezpieczeństwo ośmiotysięczników w kanałach portowych. Znaleziono zrozumienie w Dowództwie Marynarki Wojennej dla wymagań bezpiecznego obracania statków w obrotnicy portowej.

Port i BCT będą kontynuowały projekty rozwojowe niezbędne do przyjęcia jeszcze większych kontenerowców, czyli budowę większej obrotnicy dla statków, pogłębienie kanałów portowych i sprowadzenie odpowiedniej wielkości suwnic nabrzeżowych. Port w Gdyni jest gotowy do przyjmowania ośmiotysięczników, a już wkrótce zaoferuje serwis największym kontenerowcom na Bałtyku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KRZYSZTOF SZYMBORSKI prezes BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu