Jesteśmy partnerem dla koncernów i lokalnych firm

  • Materiał partnera
opublikowano: 22-02-2021, 17:41

Rozmowa z Marylą Czarnowicz-Mularczyk, dyrektor ds. handlu spółki Trade Milk.

Nasze motto brzmi „Pacta sunt servanda”. Chcemy, aby nasi odbiorcy mieli poczucie, że dostali najlepszy możliwy produkt, a nasi dostawcy, że dostali pomoc potrzebną na każdym etapie współpracy – mówi Maryla Czarnowicz-Mularczyk, dyrektor ds. handlu spółki Trade Milk.

Firma Trade Milk zajmuje się dostarczaniem produktów pochodzenia mlecznego dla branży spożywczej, farmaceutycznej, a także paszowej. Skąd ten wybór profilu przedsiębiorstwa?

Nasza spółka powstała jako wypadkowa doświadczenia, pasji i idei. Wspólnicy, pełniący jednocześnie funkcje w zarządzie, są obecni na rynku mleczarskim od kilkunastu lat i legitymują się doskonałą znajomością branży i jej potrzeb. Jednak tym, co pozwala nam skutecznie zarządzać firmą od ponad 10 lat i stale się rozwijać, jest łącząca nas relacja. Jesteśmy grupą przyjaciół, ufamy sobie i wspieramy się, dzięki czemu udaje nam się przetrwać trudne czasy i cieszyć się lepszymi. Ta atmosfera przekłada się na cały nasz zespół. Nasi pracownicy cieszą się szacunkiem i wsparciem, staramy się, aby praca przynosiła im dużo satysfakcji. Ludzie czują, że są dla nas ważniejsi niż biznes, dzięki czemu lubią u nas pracować i angażują się w swoje zadania w stu procentach.

Jaki jest podstawowy obszar działalności państwa firmy?

Najważniejszym obszarem naszej aktywności jest handel surowcami pochodzenia mleczarskiego, w głównej mierze są to surowce sproszkowane, wśród których skupiamy się szczególnie na mleku w proszku – odtłuszczonym i pełnym. Są to produkty globalne, które pokonują wszelkie granice i przemieszczają się po całym świecie, podobnie do kakao czy kawy. Nasze towary trafiają do krajów Unii Europejskiej, ale też Ameryki Łacińskiej czy na Filipiny. Jesteśmy bardzo aktywni na rynkach Afryki Północnej, a w nadchodzących latach planujemy rozszerzanie naszego zasięgu jeszcze dalej. Naszymi odbiorcami są największe światowe korporacje, w głównej mierze przedstawiciele przemysłu czekoladowego, cukierniczego oraz żywności przeznaczonej dla dzieci. Dzięki współpracy z producentami czekolady zaistnieliśmy na rynku również jako dostawca produktów czekoladowych. Mocno stawiamy na rozwój także tej gałęzi naszej działalności. Globalizm sprawia, że ten biznes staje się niezmiernie ciekawy i emocjonujący, np. susza w Nowej Zelandii, która jest największym producentem mleka na świecie, może mieć wpływ na to, co dzieje się w niewielkiej mleczarni i średniej wielkości firmie handlowej w Europie, Polsce, Kozienicach.

Chociaż spółka Trade Milk działa na arenie międzynarodowej, jest także bardzo intensywnie obecna na polskim rynku i wspiera krajowy biznes mleczarski.

Nasza działalność polega na implementacji surowców pochodzenia polskiego. Od wielu lat współpracujemy z najlepszymi polskimi producentami mleka, i to od nich pochodzi 90 proc. sprzedawanych towarów. Przygotowujemy wybrane zakłady mleczarskie do akredytacji jakościowych, zapewniając fachową pomoc przy tłumaczeniach i wypełnianiu dokumentów przedaudytowych oraz organizując sam audyt. Pomagamy dostosować możliwości producentów do wymagań odbiorców. Prowadzimy też wewnętrzny nadzór nad jakością sprzedawanych surowców, wyrywkowo przeprowadzając badania w akredytowanych laboratoriach (JARS, Hamilton), sprawdzając wartości fizykochemiczne i mikrobiologiczne sprzedawanych przez nas surowców. Zdajemy sobie sprawę z tego, że dzisiejsze stosunki B2B nie polegają jedynie na kreowaniu zakupu i sprzedaży, lecz wiążą się także z wielowymiarową współpracą w zakresie doradztwa technicznego, logistycznego oraz prawnego.

Udało się państwu stworzyć przedsiębiorstwo, które zawiera kontrakty z najpotężniejszymi globalnymi markami. Co sprawia, że jest to możliwe?

Motto, które przyświeca polityce naszej firmy, brzmi „Pacta sunt servanda”. Chcemy, aby nasi odbiorcy mieli poczucie, że dostali najlepszy możliwy produkt, a nasi dostawcy, że dostali z naszej strony pomoc potrzebną na każdym etapie współpracy.

Aby móc efektywnie organizować powyższe działania, potrzebna jest wiedza, ale także szybkość podejmowania decyzji. Uważam, że siłą naszej firmy jest jej kompaktowość – dzięki krótkiemu kanałowi decyzyjnemu szybko reagujemy na potrzeby naszych klientów, nawet jeśli działają z drugiego końca świata. Wciąż podejmujemy nowe wyzwania i wprowadzamy wiele innowacji, które coraz bardziej digitalizują naszą pracę. Wydaje się, że w obecnych czasach jest to kierunek nieunikniony, a dziś wciąż jeszcze daje przewagę nad konkurencją. Dysponujemy również odpowiednim poziomem kapitału, który pozwala nam na swobodę w zakupach, a jednocześnie daje możliwość udzielenia naszym odbiorcom kredytu kupieckiego. Trade Milk od wielu lat posiada certyfikat BRC Broker & Agent, który potwierdza nasze profesjonalne podejście do biznesu, „wpinając” niejako naszą firmę do łańcucha dostawców spełniających warunki Zintegrowanego Systemu Zapewnienia Bezpieczeństwa Żywności.

Pracujemy na wystandaryzowanych surowcach, a naszą siłą jest wspieranie naszych odbiorców i dostawców tak, aby dzięki naszej wiedzy, doświadczeniu i kapitałowi każda strona była wygrana.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane