Jesteśmy z Polski

Materiał partnera
22-09-2017, 09:10
aktualizacja: 22-09-2017, 09:13

Podczas Forum w Krynicy Coca-Cola przedstawiła raport swojego wpływu społeczno-ekonomicznego na Polskę. Co ważnego z niego wynika?

Bardzo często myślimy schematami i zapominamy, że globalne firmy mogą mieć istotny, pozytywny wkład w gospodarkę lokalną. Jesteśmy doskonałym tego przykładem i to właśnie pokazuje nasz raport. Mimo że Coca-Cola jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, możemy śmiało powiedzieć, że jest z Polski. Aż 94 proc. produktów z oferty sprzedawanych w naszym kraju jest produkowanych w polskich fabrykach, a 74 proc. z każdej złotówki wydanej na produkty koncernu Coca-Cola pozostaje w Polsce. Jesteśmy tu od 26 lat.

Ćwierć wieku obecności wiąże się z wieloma zmianami. Co dzisiaj jest dla firmy największym wyzwaniem?

Zależy nam na tworzeniu warunków do dalszego, stabilnego rozwoju firmy. Najpilniejsze wyzwania dotyczą demografii. Chcemy być częścią dyskusji o przyszłości rynku pracy zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym. Długofalowe inwestycje w kapitał ludzki uważamy za kluczowe, ponieważ wpływają na dynamikę rozwoju gospodarki. Tworzymy miejsca pracy — ponad 2100 bezpośrednio, łącznie 15230 w całym łańcuchu dostaw i wśród partnerów handlowych. Inwestujemy też w konkretne grupy społeczne — kobiety i młodzież — stanowiące rezerwy na rynku pracy. W ciągu ostatnich dwóch lat Coca-Cola w Polsce przeznaczyła na aktywizację zawodową kobiet i młodych ponad 6 mln zł.

A jak Coca-Cola podchodzi do wyzwań związanych z otyłością? W jakim stopniu wpływają one na ofertę firmy, a co za tym idzie na biznes?

Nieustannie obserwujemy rynek, jesteśmy przecież jego aktywnym uczestnikiem i wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów na całym świecie. Jesteśmy świadomi wyzwań, z jakimi musimy się mierzyć jako współczesne społeczeństwo, dlatego też wkładamy wiele wysiłku, aby na te wyzwania odpowiadać. Jednym z podejmowanych przez nas działań jest ciągła praca nad naszą ofertą, która cały czas ewoluuje. Nie da się bowiem prowadzić z sukcesem biznesu, nie dostosowując produktów do oczekiwań rynku. Głos konsumentów jest dla nas niezwykle ważny i to on wyznacza kierunek prac. Coca-Cola to nie tylko napój Coca-Cola. Nasza oferta na polskim rynku obejmuje 43 produkty o 13 pojemnościach — od napojów gazowanych takich, jak Coca-Cola, Fanta, Sprite, tonic Kinley, poprzez mrożone herbaty, soki, wody mineralne, napoje energetyzujące, aż do napojów dla sportowców.

Nasi konsumenci otrzymują szerszy wybór nie tylko pod względem rodzaju produktów czy wariantów o niskiej lub zerowej kaloryczności, ale także wielkości opakowań. Już teraz 27 proc. wszystkich produktów Coca-Cola stanowią napoje o obniżonej lub zerowej zawartości cukru, to o 5,3 pkt. proc. więcej niż rok temu. Konsekwentnie realizujemy nasze europejskie zobowiązanie, zgodnie z którym do 2020 r. Coca-Cola obniży całkowitą kaloryczność swoich produktów o 10 proc.

Praca nad zmianą formuły produktów to jedno. Co z edukacją samych konsumentów?

Prace nad recepturami naszych napojów to rzeczywiście nie jedyne działania, jakie podejmujemy. Pomagamy konsumentom kontrolować ilość cukru spożywanego w ich codziennej diecie również poprzez oferowanie mniejszych opakowań — wygodniejszych, lepiej dopasowanych do okazji porcji. Małe opakowania stanowią już 25,4 proc. portfela napojów gazowanych. Zwiększamy nakłady na promowanie wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych na recepturach z cukrem i nie zapominamy, jak ważna jest edukacja konsumentów. Blisko 10 lat temu Coca-Cola jako jedna z pierwszych firm wprowadzi- ła w życie zobowiązanie dotyczące dobrowolnego i przejrzystego znakowania przodu etykiet wartością odżywczą. Chcemy iść dalej i wraz z innymi producentami żywności w Europie oraz ekspertami żywienia pracujemy nad uproszczeniem tego systemu tak, aby kolorowe oznaczenia w sposób intuicyjny informowały o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa.

Jakie plany ma Coca-Cola w związku z polskim rynkiem? Czy jest jeszcze miejsce na rozwój i inwestycje?

Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem. Od początku, czyli od ponad 25 lat, do naszej obecności i działalności tutaj podchodzimy długofalowo. Zdecydowaliśmy się być inwestorem zaangażowanym w tworzenie zaplecza produkcyjnego, rozwój rynku handlu i naszych klientów, ale też w budowanie kapitału ludzkiego i społecznego. Nasz coroczny wkład do budżetu państwa wynosi 2,6 mld zł, co stanowi 0,14 PKB Polski. Rozpoczęliśmy od twardych inwestycji w infrastrukturę, w nowoczesne linie technologiczne, w rozbudowę zakładów produkcyjnych i zaplecza magazynowego. Ten proces się nie kończy, cały czas wprowadzamy nowe rozwiązania w naszych zakładach, bo chcemy polskim konsumentom oferować kolejne innowacyjne produkty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Jesteśmy z Polski