JMK: wzrost sprzedaży i eksportu autobusów

Polska Agencja Prasowa SA
09-05-2006, 19:41

W I kwartale tego roku w Polsce sprzedano 247 nowych autobusów, o 19,9 proc. więcej niż przed rokiem - poinformował Aleksander Kierecki z JMK analizy rynku autobusów. W tym okresie wyeksportowano z naszego kraju 396 autobusów, o 25,31 proc. więcej niż rok wcześniej.

W I kwartale tego roku w Polsce sprzedano 247 nowych autobusów, o 19,9 proc. więcej niż przed rokiem - poinformował Aleksander Kierecki z JMK analizy rynku autobusów. W tym okresie wyeksportowano z naszego kraju 396 autobusów, o 25,31 proc. więcej niż rok wcześniej.

    Wzrost sprzedaży autobusów na polskim rynku nastąpił we wszystkich kategoriach, z wyjątkiem sektora autobusów turystycznych. Dobre wyniki to - zdaniem Kiereckiego - zasługa m.in. wykorzystania unijnych pieniędzy na zakup nowego taboru.

    Najwięcej autobusów w Polsce sprzedała firma Autosan Polskie Autobusy - 29,96 proc. udziału w rynku. Drugie miejsce zajmuje Jelcz Polskie Autobusy - 13,77 proc., a trzecie Solbus FA - 12,96 proc.    

    Najwięcej pojazdów do zagranicznych klientów dostarczyła firma MAN - Star Tucks & Buses - 129 (32,57 proc. udziału w całym eksporcie); drugie miejsce zajęła Volvo Polska - 127 (32,07 proc.), a trzecie Scania Production Słupsk, która sprzedała 75 pojazdów (19,94 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / JMK: wzrost sprzedaży i eksportu autobusów