K2 niczym fundusz

KSA
opublikowano: 30-07-2008, 00:00

GieŁda E-marketingowa spółka zainwestowała w sklep internetowy z audiobookami w plikach mp3.

GieŁda E-marketingowa spółka zainwestowała w sklep internetowy z audiobookami w plikach mp3.

K2 Internet, który do tej pory specjalizował się w usługach e-marketingowych, postanowił sprawdzić się w biznesie jako fundusz inwestycyjny. Wspólnie z firmą Maxioma założył spółkę MDPL (mają po 50 proc. udziałów), do której należy marka audioteka.pl. Pod tym adresem internetowym w połowie września ruszy sklep z audiobookami — książkami w formie audio, które sprzedawane będą jako pliki mp3.

— Po latach pracy dla klientów chcieliśmy zrobić coś własnego — tłumaczy Michał Lach, przewodniczący rady nadzorczej K2 Internet.

Do końca roku kapitał zakładowy MDPL ma zostać podniesiony do 1 mln zł, przy zachowaniu procentowego udziału K2 Internet i Maxiomy. Docelowo — zapewne w przyszłym roku — spółka zostanie sprzedana innemu inwestorowi.

— Działamy trochę jak seed fund. Jeszcze nie wiemy, czy kolejnym krokiem będzie sprzedaż udziałów funduszowi typu private equity, czy wprowadzenie spółki na New Connect — mówi Michał Lach.

K2 nie wyklucza, że zaangażuje się w kolejne projekty. Nie ujawnia, jakie przychody ma wypracować audioteka.pl, kiedy osiągnie próg rentowności i jakiego zwrotu z tej inwestycji należy się spodziewać.

— Chcielibyśmy mieć 4-5 promili polskiego rynku książki. Jego wartość szacowano w 2007 r. na 2,4 mld zł — mówi Marcin Beme, członek rady nadzorczej MDPL.

Audioteka.pl jest odpowiednikiem amerykańskiego serwisu audible.com, który w 2007 r. miał 110 mln USD przychodów i 4 mln USD zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu