Kakao Pay planuje pozyskać 1,4 mld USD dzięki IPO

  • Paweł Makosz
opublikowano: 02-07-2021, 12:59

Kakao Pay, największy południowokoreański serwis płatności online z 36 mln użytkowników, stara się o 1,4 mld USD dzięki pierwszej ofercie publicznej w Seulu.

Adobe Stock

Firma fintech z siedzibą w Pangyo sprzeda 17 mln nowych akcji. W górnej części przedziału, jej kapitalizacja rynkowa może przekroczyć 11 mld USD. Firma ma zadebiutować na giełdzie 12 sierpnia.

Głównymi subemitentami IPO są Samsung, JPMorgan, a także Goldman Sachs. Banki wyceniły firmę porównując ją z PayPal Holdings, Square i brazylijskim Pagseguro Digital.

Kakao Pay został wydzielony z Kakao Corp. w kwietniu 2017 roku, miesiąc po podpisaniu strategicznego partnerstwa z Ant -- który zainwestował 200 mln USD w płatności partnerskie. Kakao Corp. posiada 55 proc. udziałów w jednostce, podczas gdy Ant ma 45 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PM, Bloomberg

Polecane