Kalifornia przestanie kupować auta od GM, Toyoty i FCA

opublikowano: 18-11-2019, 21:14

Kalifornia wstrzyma wszystkie zakupy nowych pojazdów dla flot rządowych pochodzących od koncernów GM, Toyota i Fiata Chryslera oraz innych producentów samochodów popierających prezydenta Donalda Trumpa w bitwie o pozbawienie władz stanu prawa w zakresie kształtowania własnych regulacji dotyczących emisji spalin, donosi Reuters.

W latach 2016-2018 Kalifornia auta marki General Motors o wartości 58,6 mln USD. Flota zakupiona od FCA warta była 55,8 mln USD, od Toyoty 10,6 mln USD zaś od Nissana 9 mln USD.

W ubiegłym miesiącu GM, Toyota, Fiat Chrysler i członkowie stowarzyszenia handlowego Global Automakers poparli wysiłki administracji prezydenta  Trumpa, aby zakazać Kalifornii ustanawiania własnych standardów odnośnie emisji spalin, które są bardziej rygorystyczne niż proponowane przez Waszyngton normy krajowe.

Od stycznia 2020 r. ten najbogatszy amerykański stan będzie kupował pojazdy tylko od producentów samochodów, którzy uznają kalifornijski organ prawny do ustalania standardów emisji. Tymi producentami samochodów są Ford Motor, Honda Motor, BMW i Volkswagen, które zawarły umowę z Kalifornią w lipcu, aby przestrzegać zmienionych stanowych norm emisji spalin.

W okresie trzech lat stan kupił u Forda samochody o wartości 69,2 mln USD, Hondy za 565 tys. USD i żadnego pojazdu od niemieckich producentów.

Przyjęte przez Kalifornię przepisy zostały adoptowane przez 13 innych stanów.

Standardy wprowadzone przez byłego prezydenta  Obamę w 2012 r wymagają, by auta do 2025 r. przejeżdżały średnio 46,7 mil na galonie paliwa, czyli spalały 5 litrów na 100 km). Administracja Trumpa chce zmniejszyć wymagania do około 37 mil na galonie (6,35 litrów na 100 km) do 2026 r.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane