Kampanie idą na wakacje za nami

Albert Stawiszyński
opublikowano: 30-07-2007, 00:00

Firmy decydują się na kampanie reklamowe latem, gdy łatwiej złowić zrelaksowanego klienta.

Firmy decydują się na kampanie reklamowe latem, gdy łatwiej złowić zrelaksowanego klienta.

Wizerunkowa kampania „Pod Skrzydłami Allegro”, pozwoliła znanemu serwisowi aukcyjnemu na ciekawe działania przy okazji promocji marki. Do tego celu wykorzystano — jako nośnik reklamowy — sterowiec.

— Zeppelinem nad stolicą lataliśmy przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego. Od połowy lipca założyliśmy pojawienie się w Trójmieście, Kołobrzegu i Łebie — mówi Patryk Tryzubiak z QXL Poland, właściciela serwisu Allegro.pl.

Letnia kampania serwisu nie ma jednak na celu skłonić allegrowiczów do korzystania z jego usług podczas wakacji — na przykład w kafejce internetowej na sopockim molo.

— Chodziło o to, żeby wyjść poza internet, a przy tym, by wypoczywający ludzie nas zobaczyli. Dlatego też połączyliśmy kampanie z elementami zabawy i rozrywki — dodaje Patryk Tryzubiak.

W ramach akcji reklamowej Allegro do wygrania są bilety na przelot sterowcem. Ile kosztowała cała kampania? Tego przedstawiciele serwisu nie chcą ujawnić. Podkreślają, że realizacja tego szalonego pomysłu była warta dużych pieniędzy.

Zupki na wakacje

Wakacje są doskonałym momentem, aby zorganizować kampanie w popularnej miejscowości turystycznej. Właśnie ruszyła kolejna edycja kampanii Knorra Gorący Kubek.

— W trakcie wakacyjnych wojaży często korzysta się z posiłków typu instant, które są łatwe i proste w przygotowaniu — wyjaśnia Marek Łapczyński z agencji Artegence.

Kampanię Knorra zrobiono w dość nietypowy sposób. Koncentruje się ona wokół gry dostępnej na internetowym serwisie www.tegomitrzeba.pl. Uczestnicy zabawy muszą w trzy minuty zdobyć jak największą liczbę punktów, przepływając przez jak największą liczbę bramek rzeki. Każdy może zwiększyć swe szanse przez wpisanie kodów z zestawów promocyjnych Knorra. Dla najlepszych są nagrody. Kogo firma chce na to złapać?

— Kampanię kierujemy do osób w wieku 24-49 lat. Jednak core target to ludzie jeszcze młodsi — wyjaśnia, trochę może zawile, Marek Łapczyński.

W tym samym czasie ruszyła na łamach prasy kobiecej kampania środka No-Spa na dolegliwości żołądkowe.

— Większość użytkowników No-Spy stanowią kobiety starsze. Założyliśmy jednak, że odświeżona marka leku ma dotrzeć do kobiet w wieku 18-25 lat — wyjaśnia Monika Katana z agencji Publicis.

Wiadomo — miła lektura na plaży, po długim piwnym wieczorze i śniadaniu z budki z zapiekankami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Albert Stawiszyński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu