Kapitalistyczni tajniacy w akcji

WUS
opublikowano: 28-01-2008, 00:00

W lutym, nakładem Znaku, ukaże się książka Vadima Makarenki „Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy o nas tyle wiedzą?”. Autor, dziennikarz „Gazety Wyborczej”, zaj-muje się tematyką mediów i marketingu. W książce prezentuje, w reporterskiej formie, stosunkowo nowe u nas metody badań marketingowych (np. etnograficzne, neuromarketing) i sposoby kreowania rynkowej mody (marketing szeptany czy wykorzystywanie tzw. trendsetterów). Osobny rozdział dotyczy sposobów kontrolowania pracowników (mystery shopping, badania na wykrywaczu kłamstw). Książka ma pewne braki warsztatowe, a co ważniejsze — autor nie odnosi się jasno do etycznej strony prezentowanych metod badawczych. Ale dobrze, że taka pozycja ukazuje się na naszym rynku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WUS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy