Karty upowszechniają się

Beata Tomaszkiewicz
opublikowano: 30-06-2000, 00:00

Karty upowszechniają się

KARTA POWSZECHNA: Wzrost liczby i wartości obrotów świadczy o upowszechnieniu się kart — uważa Małgorzata OŐShaughnessy, dyrektor Visy w Polsce. fot. TZ

Do końca marca polskie banki członkowskie organizacji Visa wydały niemal 4,5 mln kart z jej znakiem. Oznacza to wzrost liczby plastikowych pieniędzy Visa o 2,8 razy w ciągu dwunastu miesięcy.

W tym samym czasie wartość obrotów wzrosła trzykrotnie — do 5,3 mld USD na koniec marca 2000 r. Dowodzi to, że klienci banków na dobre zaczęli się przyzwyczajać do posługiwania się kartami płatniczymi. Tym bardziej że jeszcze szybciej niż wartość obrotów rosła ich liczba, która zwiększyła się o 249,7 proc. osiągając 93,1 mln zł.

— Szybki przyrost liczby kart wskazuje na skalę upowszechnienia się tych nowoczesnych środków płatności, a wzrost wartości i liczby obrotów świadczy o tym, że właściciele plastikowych pieniędzy zaczynają korzystać z nich w codziennym życiu — uważa Małgorzata OŐShaughnessy, dyrektor generalny Visa International w Polsce.

Do końca maja było w naszym kraju 80,5 tys. punktów handlowo-usługowych, w których można było płacić kartami. Z tej liczby 26,9 wyposażonych było w elektroniczne terminale POS.

Beata Tomaszkiewicz

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Beata Tomaszkiewicz

Polecane