KE rozpoczęła konsultacje o propozycjach Google ws. reklam w sieci

DI, PAP
opublikowano: 25-04-2013, 20:33

Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje w sprawie przedłożonych przez Google rozwiązań dotyczących wyszukiwania w internecie i reklam w wyszukiwarkach. Koncern przedstawił je w kwietniu, gdy KE wyraziła wątpliwości, czy nie są łamane przepisy antymonopolowe.

KE rozpoczęła postępowanie w tej sprawie w marcu, bo miała m.in. wątpliwości, czy Google nie promuje w wynikach wyszukiwania linków do własnych usług kosztem konkurencji. Chodzi np. o portale pozwalające wybierać restauracje, hotele czy produkty. Inny zarzut to samowolne wykorzystywanie przez Google treści zamieszczanych na prywatnych witrynach internetowych. Amerykański koncern był oskarżany także o to, że zmusza właścicieli stron do umieszczania konkretnych reklam.

Google odpowiedział w kwietniu, prezentując propozycje rozwiązania problemu. Zaproponował m.in. oznaczanie graficzne (np. w formie ramki) promowanych linków do swych własnych usług, tak by użytkownicy mogli je odróżnić od pozostałych. Propozycja zakłada też, że w umowach z wydawcami stron nie będą zawarte pisemne klauzule zobowiązujące do wykorzystywania reklam wyłącznie od Google. Koncern zaproponował również, że możliwość korzystania z wyspecjalizowanych usług wyszukiwarki przez portale będzie dobrowolna, a rezygnacja nie będzie miała wpływu na pozycjonowanie portali.

Na największą na świecie wyszukiwarkę skarżą się m.in. takie firmy, jak Microsoft, TripAdvisor i Expedia, a także wydawcy gazet i porównywarki internetowe. Wszyscy będą mieli miesiąc, by przedstawić swoje opinie na temat zaproponowanych przez Google rozwiązań.

Rzecznik KE ds. konkurencji Antoine Colombani poinformował w czwartek na konferencji w Brukseli, że decyzja KE, czy rozwiązania zaproponowane przez Google są do zaakceptowania, może zapaść po wakacjach.

Na rynku wyszukiwarek internetowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) Google ma ponad 90 proc. udziału.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane