KGHM: Spadek cen miedzi nie ma uzasadnienia w fundamentach

GRA
opublikowano: 28-03-2014, 11:52

To, co się ostatnio wydarzyło na rynku miedzi, czyli gwałtowne spadki, nie ma uzasadnienia w fundamentach - przekonuje Jarosław Romanowski, wiceprezes KGHM.

Jego zdaniem, spadki wynikają z negatywnego sentymentu oraz sytuacji firm w Chinach.

- Tamtejsze firmy miały kredyty zabezpieczone metalami i ostatnio, przyciśnięte kłopotami, musiały gwałtownie wyprzedawać te aktywa. Naszym zdaniem to krótkoterminowa tendencja, a w kolejnych miesiącach fundamenty znów będą odgrywały większą rolę, a ceny miedzi zaczną rosnąć - uważa Jarosła Romanowski.

Wiceprezes KGHM dodaje, że zapasy miedzi we wszystkich lokalizacjach na świecie zmniejszają się i jego zdaniem ta tendencja będzie kontynuowana.

- Uważamy, że rynek jest niedoinwestowany i nie da rady zaspokoić rosnącego globalnego popytu. Wynika to z tego, że firmy górnicze na całym świecie wstrzymują inwestycje. To po prostu efekt presji inwestorów na to, by spółki koncentrowały się na cięciu kosztów i zwrocie kapitału dla akcjonariuszy - mówi Jarosław Romanowski.

W budżecie na 2014 r. koncern założył cenę miedzi na poziomie 7100 USD na tonę.

- Dokładne prognozowanie ceny miedzi jest jednak trudne ze względu na skalę wahań notowań tego metalu. Są też istotne ryzyka, choćby związane z sytuacją na Ukrainie. Pamiętajmy, że Rosja produkuje ok. 700 tys. ton miedzi rocznie i tyle samo konsumuje. To znaczący czynnik ryzyka, np. w odniesieniu do globalnej nadwyżki podaży miedzi, którą szacuje się na 400 tys. ton - dodaje wiceprezes Polskiej Miedzi.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GRA

Polecane