KGHM zyskuje na Dialogu

Ewa Szczecińska
opublikowano: 02-03-2007, 00:00

Rewelacją raportu grupy KGHM okazały się wyniki Telefonii Dialog. Spółka wypracowała w minionym roku 71,3 mln zł zysku netto

Jeszcze kilka miesięcy temu Krzysztof Skóra, prezes giełdowego KGHM, poważnie myślał o sprzedaży Telefonii Dialog. Dziś władze miedziowego koncernu nie mogą nacieszyć się jej zyskami. Zysk telekomu w IV kwartale 2006 r. wyniósł 31,9 mln zł, w całym roku — 71,3 mln zł, wobec 173,4 mln zł straty netto rok wcześniej.

— Strzałem w dziesiątkę okazało się postawienie na usługi szerokopasmowego dostępu do internetu — ocenia Piotr Ciemion, dyrektor ds. telekomunikacyjnych w KGHM.

Zysk ze sprzedaży w minionym roku przekroczył planowany o 15 proc. i wyniósł 54,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży przekroczyły pół miliarda i osiągnęły 501 mln zł. Z takich wyników cieszy się prezes Dialogu.

— Rok 2006 był dla Dialogu rokiem przełomu, znaczących zmian w organizacji spółki i filozofii działania. Przełomem była również decyzja naszego właściciela, związana z zamknięciem procesu sprzedaży spółki i postawieniem na jej rozwój — mówi Sławomir Szych, prezes Dialogu.

Dialog miał na koniec 2006 r. 438 tys. abonentów telefonicznych i 96,4 tys. klientów internetu.

Grupa kapitałowa KGHM w IV kwartale 2006 r. miała 560,37 mln zł zysku netto, wobec 406,47 mln zł na czysto rok wcześniej.

W całym 2006 r. grupa miała 3,5 mld zł zysku, wobec 2,1 mld zł w 2005 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ewa Szczecińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / KGHM zyskuje na Dialogu