Kia z Hyundaiem liczą na odbicie w sprzedaży

Kia Motors i jej partnerska spółka Hyundai Motor liczą na poprawę wyników sprzedaży w 2017 r. Południowokoreańscy producenci samochodów prognozują, że łącznie uda im się znaleźć nabywców na 8,25 mln pojazdów (odpowiednio 3,17 i 5,08 mln), co oznaczać będzie wzrost sprzedaży o ponad 5 proc., donosi Reuters.

Tymczasem ubiegły rok firmy zakończyły pierwszym rocznym spadkiem liczby sprzedanych aut od niemal dwóch dekad. Firmy zakładały, że ich połączona sprzedaż sięgnie 8,13 mln sztuk, jednak z uwagi na słabszy popyt na rynkach wschodzących nie udało się im zrealizować projekcji. Wspólna sprzedaż spadła bowiem o 2 proc. do 7,88 mln aut. Odnosząc do poszczególnych marek, Hyundai skusił nabywców 4,86 mln pojazdów, zaś Kia sprzedała 3,02 mln aut, co dało im piąte miejsce wśród globalnych koncernów motoryzacyjnych.

Mimo problemów z popytem, obaj koreańscy producenci chcą w tym roku zwiększyć moce produkcyjne w swoich zakładach w Chinach i Meksyku, co ma na celu m.in. zwiększenie dostaw pojazdów na amerykański rynek.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Kia z Hyundaiem liczą na odbicie w sprzedaży