Kiepskie perspektywy motoryzacji w 2010 r.

DI,PAP
opublikowano: 29-12-2009, 00:00

Szef Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego ocenia, że sprzedaż nowych aut spadnie o 30-60 tys.

Szef Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego ocenia, że sprzedaż nowych aut spadnie o 30-60 tys.

Analitycy wieszczą, że przyszły rok będzie dla gospodarki lepszy niż obecny. Dla krajowych dilerów samochodów — niekoniecznie. Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), jest pesymistą.

— Bardzo ciężko będzie utrzymać poziom sprzedaży z 2009 r.: może być o 30-60 tys. niższa — mówi szef PZPM.

Do końca listopada sprzedano niemal 330 tys. aut. Zdaniem Jakuba Farysia, klienci detaliczni wrócą do zakupów najwcześniej w drugiej połowie 2010 r.

— Pewną nadzieją są firmy, które już poczuły pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego. Oceniam, że przedsiębiorcy będą w stanie w 2010 r. kupić o około 30 tys. samochodów więcej niż w 2009 r. Dlatego ostatecznie całkowita sprzedaż samochodów może być w przyszłym roku gorsza o 30 tys. sztuk — tłumaczy szef PZPM.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI,PAP

Polecane