Kierowcy w Europie omijają salony

RB, Bloomberg
opublikowano: 16-01-2009, 00:00

Sprzedaż nowych aut w Europie zmniejszyła się w grudniu o 18 proc. (r/r). To wynik recesji i zaostrzenia kryteriów przyznawania kredytów przez banki. Klienci kupili 924,6 tys. aut — podało europejskie stowarzyszenie producentów. W całym 2008 r. nabywców znalazło 14,7 mln aut, czyli o 7,8 proc. mniej niż przed rokiem. To największy spadek od 1993 r.

Największy ubytek klientów zanotowała japońska Toyota (-36 proc.). Popyt na auta francuskiego Renault zmalał o 27 proc., a sprzedaż niemieckiego BMW pikowała o 21 proc.

— W tym roku wyniki sprzedaży będą jeszcze gorsze — uważa firma konsultingowa JD Power.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RB, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy