KIG zbada nastroje przedsiębiorców

Monika Niewinowska
11-09-2002, 00:00

Już po raz dziesiąty europejski związek narodowych izb gospodarczych Eurochambre bada odczucia przedsiębiorców co do warunków i perspektyw prowadzenia działalności gospodarczej. Porównanie wyników pozwoli stworzyć mapę obszarów przyjaznych i wrogich dla biznesu.

Badanie obejmuje 27 państw europejskich. Od ubiegłego roku bierze w nim udział również Polska. Za jego przeprowadzenie odpowiedzialna jest Krajowa Izba Gospodarcza, będąca członkiem Eurochambres. Ankieta dostępna jest na stronie internetowej www.kig.pl.

Badanie jest oparte na ujednoliconym kwestionariuszu, zawierającym 12 pytań. Każde z nich rozpatrywane jest w czasie bieżącym, oraz w kategorii krótkoterminowej prognozy. Odpowiedzi polegają na wskazaniu jednego z trzech wariantów: lepiej, tak samo lub gorzej niż w ubiegłym roku.

— Po analizie eksperckiej wyniki zostaną opublikowane przez Eurochambres i przedyskutowane podczas szczytu UE w Kopenhadze, w dniach 12-14 grudnia 2002 r. — mówi Katarzyna Grzejszczyk z Krajowej Izby Gospodarczej.

Celem przeprowadzenia badania jest stworzenie raportu informującego o klimacie biznesowym w Europie na rok 2003. Pokaże on różnice i podobieństwa między krajami członkowskimi UE oraz kandydującymi.

— Również w Polsce wyniki raportu będą podstawą do rozmów z przedstawicielami odpowiednich instytucji odpowiedzialnych za warunki gospodarowania w naszym kraju — zapewnia Katarzyna Grzejszczyk.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Monika Niewinowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / KIG zbada nastroje przedsiębiorców