Kilka groszy warte miliony

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 23-08-2010, 07:05

Podwyżka uderzy w producentów tanich marek piwa, słodyczy i papierosów. Głowią się, czy przerzucić ją na klientów.

Jak zareagować na podwyżkę VAT — podnieść cenę czy nie? Jak to wpłynie na sprzedaż? Co zrobi konkurencja — nad tym od tygodni głowią się menedżerowie w wielu firmach. Szczególnie spożywczych, bo tu przy minimalnej marży i bazowaniu na wolumenach sprzedaży pomyłka może być wyjątkowo kosztowna. Na dodatek to tu królują sugerowane ceny detaliczne 0,99 zł, 1,99 zł czy 2,49 zł. Podwyżka VAT o 1 pkt proc. sprawi, że "magiczne" progi zostaną pokonane.

— Najbardziej to się odbije na dużych korporacjach, które mają marki ekonomiczne. Tu klienci są najbardziej wrażliwi na cenę, np. do tej pory kupowali produkt za 2 zł, teraz musieliby zapłacić ponad 2 zł, więc sięgną po coś tańszego — mówi menedżer w koncernie spożywczym.

Więcej w poniedziałkowym Pulsie Biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Kilka groszy warte miliony