Klient Multimediów wart jest więcej, niż Vectry

Kamil Zatoński
opublikowano: 30-01-2008, 15:41

Tak przynajmniej wynika z porównania wartości obu firm. Zobacz, jak to wyliczyliśmy.

Kilkanaście minut temu BRE Bank poinformował o sprzedaży 19,95% udziałów operatorze kablowym Vectra. Za pakiet otrzyma 264 mln zł, co daje wycenę całej firmy na poziomie 1,323 mld zł. Jeśli podzielić to przez liczbę gospodarstw domowych, do których Vectra dostarcza swoje usługi (653 tys.), daje to „wartość” jednego klienta na poziomie 2,026 tys. zł.

Tymczasem kapitalizacja giełdowych Multimediów to obecnie 1,432 mld zł. Na koniec września 2007 r. spółka miała 626 tys. klientów, co daje wartość jednego użytkownika równą 2,287 zł, a więc 13 proc. wyższą, niż w przypadku Vectry. Można przyjąć, że przeciętne przychody, generowane przez klientów obu firm, są wielkościami zbliżonymi. Premię, przypisaną wycenie Multimediów, można częściowo tłumaczyć niedawnym wejściem spółki na rynek warszawski, co powinno w najbliższym czasie przynieść zwiększenie liczby odbiorców.

Dziś kurs Multimediów rośnie o 2 proc., a między godz. 14 a 15 z rąk do rąk w umówionych transakcjach przeszło 270 tys. akcji. To ledwie ułamek procenta kapitału zakładowego, ale wielkość dość spora, biorąc pod uwagę przeciętny wolumen obrotu papierami spółki na ostatnich sesjach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane