Kluczowa potyczka

Paweł Janas
opublikowano: 02-11-2006, 00:00

We wtorek polska delegacja rządowa jedzie na rozmowy z Komisją Europejską. Stawką jest być albo nie być fabryki.

Sprawa jest poważna. Od wielu miesięcy Komisja Europejska nie chce zaakceptować warunków pomocy publicznej dla warszawskiej Fabryki Samochodów Osobowych (FSO). 7 listopada na rozmowy ostatniej szansy w tej sprawie do Brukseli udaje się polska delegacja. Biorąc pod uwagę jej skład, będą to bardzo poważne rozmowy.

— Stronę polską będą reprezentować Paweł Poncyljusz, wiceminister gospodarki, Paweł Piotrowski, wiceminister skarbu, i Aleksandra Paczkowska-Tomaszewska, zastępca dyrektora departamentu monitorowania pomocy publicznej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) — informuje Katarzyna Frąc z UOKiK.

Strony nie chciały rozmawiać o szczegółach rozmów. Wiadomo jednak, że KE jako warunek akceptacji dla pomocy publicznej stawia m.in. ograniczenie produkcji samochodów na Żeraniu maksymalnie do 150 tys. sztuk rocznie. Gdyby jednak do tego doszło, mogłoby się okazać, że AwtoZAZ, ukraiński inwestor FSO, uzna dalszą obecność na Żeraniu za nieopłacalną. Polska strona zapewne przedstawi więc KE propozycję kompromisu w tej sprawie.

Pomoc publiczna dla FSO to rządowe gwarancje dla kredytu (100 mln USD) na produkcję nowego auta. Państwo ma poręczyć 60 proc. zobowiązania. Pomoc obejmuje też rozłożenie na raty podatków i umorzenie kosztów egzekucji zobowiązań.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kluczowa potyczka