KNF: E-bankujący nie są czujni

Poczucie bezpieczeństwa w bankowości elektronicznej usypia czujność jej użytkowników – wynika z badania Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.

90 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nie stało się ofiarą cyberataków, a ci, którzy tego doświadczyli, najczęściej wskazywali na otrzymywanie fałszywych wiadomości z odnośnikiem do strony udającej bankową. 

Brak negatywnych doświadczeń powoduje, że zdecydowana większość e-bankujących nie wykonuje podstawowych czynności, które mogłyby zwiększyć bezpieczeństwo zgromadzonych przez nich pieniędzy. Tylko co trzeci cyklicznie zmienia hasło dostępu do panelu bankowego, połowa instaluje i aktualizuje oprogramowanie antywirusowe i również jedynie płowa na bieżąco przegląda historię rachunku pod kątem podejrzanych transakcji. 55 proc. badanych nie wpisuje ręcznie numerów rachunków w przelewach internetowych, wreszcie – 72 proc. nie uważa, by musiała dbać o bezpieczeństwo, ponieważ osoby te są przekonane, że robi to za nie bank.

– Jako KNF zobowiązujemy banki do podwyższania standardów bezpieczeństwa i utrzymywania infrastruktury teleinformatycznej na odpowiednio wysokim poziomie. Zwykle jednak celem ataku nie jest bank, ale jego klient. Dlatego istotne jest budowanie właściwych postaw, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo środków finansowych – tłumaczy Andrzej Jakubiak, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego.

72%

Taki odsetek ankietowanych przez KNF uważa, że nie musi dbać o bezpieczeństwo danych i środków na rachunku, ponieważ zrobi to za nich bank.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / KNF: E-bankujący nie są czujni