Szwecja: kobiecy mundial lepszym interesem niż męski

  • PAP
opublikowano: 10-07-2019, 06:41

Kanał szwedzkiej telewizji TV4 obliczył, że piłkarskie mistrzostwa świata kobiet, w których Szwecja zdobyła brązowy medal, były bardziej dochodowe niż ubiegłoroczny męski mundial w Rosji.

Komercyjny nadawca wytłumaczył, że w najbardziej optymistycznych wyliczeniach nie spodziewał się aż tak wielkiego zainteresowania, a prawa do transmisji kupował w okresie, kiedy uczestnictwo Szwedek nie było jeszcze pewne, ale kiedy już grały, oglądalność przeszła wszelkie oczekiwania.

FIFA Women's World Cup 2019
Zobacz więcej

FIFA Women's World Cup 2019 fot. Petter Arvidson / Forum

„Półfinał Szwecja - Holandia oglądało 2,5 miliona widzów, a mecz z Anglią o brązowy medal i ćwierćfinał z Niemkami po 1,6 miliona. Pozostałe mecze miały oglądalność średnio milion, co jak na kraj liczący 10 milinów mieszkańców jest bardzo dobrym wynikiem” - powiedział dyrektor sportowy stacji Erik Westberg.

Dodał, że po eliminacjach i awansie Szwedek do MŚ, reklamy wykupiło ponad 20 szwedzkich firm. "Podczas ostatniego kobiecego mundialu mieliśmy zaledwie 3-4 i to nieregularnych klientów. Tym razem sponsorzy wykupili czas na całe kampanie nie tylko podczas meczów, lecz codziennie” - podkreślił.

Westberg wynik finansowy TV4 określił jako „jack pot”, czyli główną wygraną na loterii. Stało się tak nie tylko z powodu oglądalności i wpływów reklamowych, lecz dzięki znacznie niższym kosztom praw do transmisji niż na mundialu męskim.

„Męskie MŚ są bardzo drogim przedsięwzięciem i trudno na nich zarobić. Znacznie tańsze kobiece natomiast są bardzo dobrym interesem. Teraz odnotowują rekordową oglądalność na całym świecie i można sądzić, że ceny transmisji na następne MŚ będą znacznie wyższe” - prognozuje Westberg.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu