Kobieta – menedżer naszych czasów

Patricia Deyna, prezes Bonnier Business (Polska), wydawcy „Pulsu Biznesu”
13-12-2017, 22:00

Komentarz Wydawcy Rankingu "100 Kobiet Biznesu 2017".

W ostatnich latach świat zmienia się bardzo szybko, obalając przy okazji kolejne stereotypy. Także ten o męskich i kobiecych cechach osobowości. Bo przecież panie piastujące stanowiska menedżerskie potrafią, gdy zachodzi potrzeba, być zdecydowane w działaniu, nieustępliwe w negocjacjach i szybkie w podejmowaniu decyzji. A to cechy tradycyjnie przypisywane mężczyznom. Jeżeli jednak uznać za prawdziwe opinie, że kobiety wykazują się większą od mężczyzn empatią, a ponadto potrafią zajmować się kilkoma sprawami jednocześnie, to czyż to nie kobieta powinna być wzorem menedżera w dzisiejszych czasach? Czasach, gdy trzeba umiejętnie i z wyczuciem zabiegać o pozyskanie i utrzymanie w firmie kompetentnych pracowników. Gdy technologia umożliwia, a nieraz wręcz zmusza do pracy w niestandardowych okolicznościach i godzinach. Dokonania laureatek naszego tegorocznego rankingu wskazują, że firmy zarządzane przez kobiety radzą sobie w rynkowych warunkach równie dobrze jak kierowane przez panów. Jednocześnie jednak wyróżniają się m.in. brakiem szklanych sufitów i tym, że mają płaskie struktury zarządzania. Podobnie jak w latach poprzednich, o zakwalifikowaniu się do rankingu i o zajmowanym miejscu decydowały wyłącznie wyniki finansowe firm. Nie jakaś kapituła, lecz tylko dynamika przychodów ze sprzedaży i zysku wskazały pozycję poszczególnych menedżerek w naszym zestawieniu. Laureatkom rankingu „100 Kobiet Biznesu 2017” gratuluję sukcesu i życzę powodzenia w kolejnych miesiącach i latach. A tym paniom, które do naszego zestawienia jeszcze nie trafiły, życzę, aby dostarczyło im ono inspiracji do działania i pokonywania kolejnych stopni menedżerskiej kariery.

Zobacz więcej

Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska MW

Patricia Deyna

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Patricia Deyna, prezes Bonnier Business (Polska), wydawcy „Pulsu Biznesu”

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Kobieta – menedżer naszych czasów