Kobietę przekonuj twarzą w twarz

MK
opublikowano: 20-06-2008, 00:00

Ważna wskazówka dla każdego, kto zarządza ludźmi: jeśli chcesz przekonać do czegoś pracownika, wystarczy e-mail, pracownice zdecydowanie wolą bezpośrednią rozmowę. Tak przynajmniej wynika z badań, które przeprowadzili uczeni z University of Alabama i Cialdiniego z Arizona State University (USA). Według naukowców, kobiety są bardziej skłonne do współdziałania, jeżeli mogą nawiązać kontakt wzrokowy z rozmówcą, widzą jego twarz i gestykulację. Z kolei mężczyznom jest obojętne, w jaki sposób załatwiają sprawy służbowe: osobiście czy online. Psycholog biznesu Ros Taylor podkreśla, że badania te potwierdziły stereotyp płci, wedle którego kobiety skupione są raczej na relacjach międzyludzkich, a mężczyźni na zadaniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu