Koelner mierzy w miliard złotych

Zbigniew Kazimierczak
20-11-2006, 00:00

Dzisiaj poznamy strategię spółki na lata 2007-09. Główne założenia to dynamiczny wzrost mocy i wyników. Cel: 1 mld zł sprzedaży w 2009 r.

Plan rozwoju grupy Koelner, producenta m.in. mocowań budowlanych i narzędzi, jest już gotowy. Dzisiaj szczegóły zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej. Strategia opiera się na dużym programie inwestycyjnym.

— To bardzo ambitny projekt. Wydatki sięgną około 100 mln zł, a jak biznes będzie się dobrze rozwijać, będą nawet o 15-20 mln zł większe — mówi Radosław Koelner, prezes firmy.

Szybko w górę

Inwestycje mają być głównie przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych, zakup maszyn i wprowadzenie do oferty nowych produktów. Przejęcia nie są na razie planowane. Cel powinien być osiągnięty dzięki rozbudowie mocy produkcyjnych w zakładach już należących do grupy: we Wrocławiu, Bielsku-Białej i szkockim Glasgow.

— Większość wydatków zostanie poniesionych w dwóch najbliższych latach. Rok 2009 przeznaczymy na finalizację projektów — zapowiada Radosław Koelner.

Efektem inwestycji ma być poprawa wyników grupy.

— Bardzo dynamiczna — zapewnia prezes.

Zresztą biznes już teraz idzie bardzo dobrze. Po trzech kwartałach Koelner ma prawie 32 mln zł zysku. Zdaniem prezesa, październik był dobry, listopad zapowiada się nieco gorzej, ale odchylenie nie będzie duże. Analitycy szacowali w ostatnich raportach tegoroczny wynik netto na 34-40 mln zł.

— Będzie bliżej tej górnej granicy — zapewnia Radosław Koelner.

Miliard w 2009 r.

W kolejnych latach szybki wzrost ma być dalej utrzymany. Dzięki zwiększonym mocom produkcyjnym dynamika ma być liczona na dziesiątki procent. Szczegółowe dane również zostaną zaprezentowane dzisiaj.

— Naszym celem jest osiągnięcie miliarda złotych sprzedaży. To jest realne już w 2009 r., a na pewno dojdziemy do tego w roku 2010 — deklaruje prezes.

Wyjaśnia, że termin zależy od kilku czynników niezależnych od spółki, m.in. od cen surowców. W 2005 r. obroty grupy wyniosły nieco ponad 241 mln zł. Wraz ze wzrostem sprzedaży mają rosnąć zyski. Plan zakłada przynajmniej utrzymanie rentowności.

Razem ze strategią Koelner ujawni, co postanowił zrobić ze Śrubeksem, również notowanym na giełdzie producentem śrub, nitów i wkrętów. Obecnie grupa kontroluje 20 proc. łańcuckiej firmy. Może to zaangażowanie zwiększyć albo sprzedać akcje.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Zbigniew Kazimierczak

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Koelner mierzy w miliard złotych