Koelner: Przejęcie Rawlplug zwiększy przychody i zysk w 2006 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 15-11-2005, 15:17

Grupa Koelner szacuje, że przejęcie brytyjskiej firmy Rawlplug zwiększy przychody grupy w 2006 roku o dodatkowe 100 mln zł, a zysk netto o dodatkowe 10 mln zł - poinformował dziennikarzy we wtorek prezes spółki Radosław Koelner.

Grupa Koelner szacuje, że przejęcie brytyjskiej firmy Rawlplug zwiększy przychody grupy w 2006 roku o dodatkowe 100 mln zł, a zysk netto o dodatkowe 10 mln zł - poinformował dziennikarzy we wtorek prezes spółki Radosław Koelner.

"Zakładamy wypracowanie w 2006 roku przez grupę 380 mln zł przychodów i 40 mln zł zysku netto. Są to prognozy dość konserwatywne. Rawlplug powinien w tym okresie wypracować około 100 mln zł przychodów i 10 mln zł zysku netto" - powiedział Koelner.

"Chcemy w perspektywie od 3 do 5 lat przekroczyć 1 mld zł przychodów" - dodał.

Koelner na początku listopada kupił od brytyjskiej grupy BPB 100 proc. udziałów w przedsiębiorstwie produkcji zamocowań Rawlplug Limited za 14,5 mln GBP. Składnikami transakcji były spółki handlowe w Paryżu i Dublinie oraz zakład produkcyjny w Glasgow.

"Będziemy rozszerzać asortyment tej firmy i odbudowywać jej pozycję" -  powiedział Koelner.

"Rawlplug ma wysoką rozpoznawalność marki i jest obecny na ponad 70 rynkach. Gdybyśmy mieli się rozwijać organicznie, dojście do tego etapu zajęłoby nam około pięciu lat" - dodał.

Rawlplug Limited w zakończonym w marcu 2005 roku obrotowym wypracował 20,4 mln GBP przychodów i 2 mln GBP zysku netto.

Plany Koelnera wobec Rawlplugu zakładają przeniesienie produkcji tworzyw sztucznych i pakowni do Wrocławia, zmianę struktury dostawców oraz połączenie zakupów, redukcję etatów w działach produkcyjnych i menedżerskich oraz przesunięcie części z nich do działu logistyki.

Po trzech kwartałach 2005 roku skonsolidowane przychody grupy Koelnera wyniosły 168,72 mln zł, a zysk netto 22,31 mln zł. W analogicznym okresie 2004 roku było to odpowiednio 120,5 mln zł i 16,8 mln zł.

Grupa Koelner zajmuje się projektowaniem, wytwarzaniem i sprzedażą mocowań budowlanych i przemysłowych oraz sprzedażą narzędzi ręcznych i elektronarzędzi.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane