Kofola może rozważyć wyjście z polskiego rynku

aktualizacja: 15-05-2018, 10:14

Producent napojów, spółka Kofola ČeskoSlovensko poinformowała, że jeśli nie zdoła umocnić swojej pozycji na "wymagającym" polskim rynku rozważy wyjście z niego, donosi czeski serwis kurzy.cz.

Czeski producent napojów, właściciel m.in. Hoop Polska, poinformował o zwiększeniu sprzedaży i zysku operacyjnego w pierwszym kwartale. Zanotował jednak stratę netto wielkości zbliżonej do notowanej rok wcześniej. Kofola poinformowała jednocześnie, że polski rynek jest wymagający, a jej marki nie zdołały osiągnąć na nim mocnej pozycji.

- Spółka szuka możliwości nowych akwizycji, ale jeśli nie zdoła zwiększyć swojego portfela w tym roku rozważy możliwość wyjścia z polskiego rynku - pisze serwis kurzy.cz.

 W pierwszym kwartale Kofola miała 68 mln CZK straty netto i była ona taka sama jak rok wcześniej. Przychody wzrosły o 6,7 proc. do 1,43 mld CZK. Bez uwzględniania Polski przychody wzrosłyby o 10,9 proc. EBITDA spółki wzrosła do 97 mln CZK wobec 79 mln CZK rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, kurzy.cz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Branża spożywcza / Kofola może rozważyć wyjście z polskiego rynku