Kolastyna zbiera pieniądze

KSA
opublikowano: 24-11-2009, 00:00

Kosmetyczna

Kosmetyczna

spółka ma w planach

kolejne podwyższenia

kapitału. Pieniędzmi

z oferty chce spłacić dług.

Przed kilkoma tygodniami w ramach oferty prywatnej DM IDMSA objął 9-procentowy pakiet akcji Kolastyny. Do kasy spółki wpłynęło około 4,5 mln zł, które mają być przeznaczone na finansowanie bieżącej działalności spółki. Kolastyna już szykuje kolejne emisje — tym razem w ramach kapitału docelowego. Zgodę na nie ma wyrazić walne w połowie grudnia.

— Proponowana uchwała ma na celu zapewnienie spółce najbardziej elastycznych możliwości pozyskiwania kapitału. Pieniądze uzyskane z emisji miałyby zostać przeznaczone m.in. na kapitał obrotowy oraz restrukturyzację zadłużenia spółki — mówi Aleksander Siuda, prezes Kolastyny.

Dodaje, że nie ma jeszcze wytypowanych podmiotów, którym można by zaoferować akcje, więc trudno oszacować spodziewane wpływy z emisji. Według danych z raportu z III kwartału Kolastyna ma blisko 18,5 mln zł zadłużenia krótkoterminowego.

— 12,88 mln zł z tej kwoty jesteśmy zobowiązani spłacić w 2010 r. z terminami zapadalności od 30 kwietnia do 30 listopada, natomiast co do pozostałej kwoty — wniosek o przedłużenie spłaty kredytów jest obecnie rozpatrywany przez bank — przyznaje Aleksander Siuda.

Kolastyna jest w trakcie restrukturyzacji i wdrażania nowej strategii, która uczyni z niej spółkę o profilu marketingowo-handlowym, a nie handlowo-produkcyjnym. Zamierza też angażować się w badania i rozwój nowych technologii. Najpierw jednak musi do końca przeprowadzić restrukturyzację, która negatywnie wpływa na jej wyniki.

— Proces reorganizacji jest niezwykle czasochłonny i wymaga znacznych nakładów finansowych. Przewidujemy, że koszty związane z reorganizacją będą miały wpływ na wyniki finansowe grupy do końca tego roku. Natomiast pierwsze efekty wdrażanych obecnie działań spodziewane są w 2010 roku — wyjaśnia Aleksander Siuda.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KSA

Polecane