Kolej Dużych Inwestycji wjeżdża na polskie tory

  • Materiał partnera
opublikowano: 27-01-2019, 22:00

PKP Intercity realizuje największy w historii program inwestycyjny. W ramach wartej 7 mld zł strategii taborowej „PKP Intercity — Kolej Dużych Inwestycji” kupuje nowy i modernizuje posiadany tabor.

Do końca 2018 r. w barwach PKP Intercity wyjechało na tory 26 wagonów po modernizacji, którą dla przewoźnika przeprowadza H. Cegielski — Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu. Standardem są w nich klimatyzacja, dostęp do gniazdek elektrycznych oraz internetu. Wygodne i ciche wagony połączą wschodnią i zachodnią część naszego kraju. Z Lublina, Białegostoku, Suwałk czy Przemyśla pojadą do Szczecina, Zielonej Góry, Poznania, Trójmiasta czy Wrocławia. Umowa z poznańskim przedsiębiorstwem, które za 410 mln zł zmodernizuje łącznie aż 90 wagonów, to jedna z trzech dużych umów inwestycyjnych realizowanych przez PKP Intercity w ścisłej współpracy z polskimi firmami. 20 nowych lokomotyw elektrycznych Griffin (z opcją na kolejne 10 sztuk) wyprodukuje dla PKP Intercity nowosądecki Newag. Wartość zawartego pod koniec maja kontraktu to 367 mln zł. Także ten zakup zasili połączenia m.in. ze wschodniej Polski. Radykalnie zmieni się komfort przejazdu na długich trasach, jak Przemyśl — Lublin — Warszawa — Bydgoszcz — Gdynia — Kołobrzeg czy Suwałki-Białystok/ Lublin — Warszawa — Poznań — Szczecin/Zielona Góra.

W planach na rok 2019 PKP Intercity, kierowane przez Marka Chraniuka, ma m.in. usprawnienie internetowego systemu zakupu biletów i montaż sieci Wi-Fi we wszystkich pociągach Pendolino.
Zobacz więcej

NIE TYLKO TABOR:

W planach na rok 2019 PKP Intercity, kierowane przez Marka Chraniuka, ma m.in. usprawnienie internetowego systemu zakupu biletów i montaż sieci Wi-Fi we wszystkich pociągach Pendolino. Fot. Bartek Syta

Kolejne zlecenie zrealizuje dla PKP Intercity bydgoska PESA, z którą przewoźnik, w listopadzie 2018 r., rozszerzył zawarte w pierwszej połowie roku umowy na modernizację wagonów — kontrakt został powiększony o kolejne 82 pojazdy i do przewoźnika trafi łącznie aż 245 odnowionych wagonów, co będzie kosztowało ponad miliard złotych. Zupełną nowością będzie 60 wagonów COMBI. To pierwsze tego typu pojazdy w Polsce. Inwestycje PKP Intercity korzystają z różnych źródeł finansowania, w tym ze środków unijnych. Tylko w 2018 roku udało się uzyskać unijne dofinansowanie dla dwóch projektów inwestycyjnych o łącznej wartości ponad 653 mln zł. „PKP Intercity — Kolej Dużych Inwestycji” to największy w historii spółki program inwestycyjny, którego wartość sięga 7 mld zł. Dzięki realizowanemu programowi po jego zakończeniu w 2023 roku tabor PKP Intercity będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany.

2,05 mld zł Taka była wartość umów na zakup nowego lub modernizację posiadanego taboru zawartych przez PKP Intercity w 2018 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu