Koleje mogą być rentowne

Agata Hernik
19-10-2006, 00:00

Koleje Mazowieckie w pierwszym półroczu 2006 przewiozły 23 mln pasażerów. To 19,4 proc. więcej niż w takim samym okresie ubiegłego roku.

Wynik notowany przez Koleje Mazowieckie jest zgodny z ogólną tendencją. Pasażerów w pociągach przybywa i wszyscy przewoźnicy pasażerscy grupy PKP notują wzrost przewozów. Wyjątkiem jest spółka PKP Przewozy Regionalne, która z roku na rok traci kolejnych klientów.

Jak zachęcić podróżnego

Koleje Mazowieckie rozpoczęły działalność w 2005 r. Teraz obsługują aż jedną piątą przewozów regionalnych w kraju.

— Nie bez znaczenia dla wyników naszej spółki była konstrukcja naszej oferty handlowej i promocje. Zmieniły się też warunki podróży. Bardziej estetyczny wygląd taboru i czystość dodatkowo zachęcają podróżnych — przekonuje Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.

Przewoźnik podjął też działania, zmierzające do podniesienia bezpieczeństwa podróży. Rozpoczęta w grudniu 2005 r. akcja „Bezpieczny pociąg” okazała się sukcesem.

— Wzrosła sprzedaż biletów, bo pasażerowie przestali jeździć na gapę. Zmniejszyła się liczba przypadków dewastacji i chuligaństwa — zapewnia Donata Nowakowska.

Przełamać stereotypy

Wizerunek kolei nie poprawi się sam. Zbyt małe fundusze Kolei Mazowieckich nie pozwalają na reklamy w mediach, więc przewoźnik musiał znaleźć inny sposób na promocję.

— Akcje PR z cyklu „Twoja kolej na… teatr, książkę itd.” przedstawiają kolej jako nowoczesnego przewoźnika. Ze względu na ograniczony budżet spółkę Koleje Mazowieckie promują nowe oferty, nowe połączenia, a także to, że zakresem działalności sukcesywnie wychodzimy poza tory. Zorganizowaliśmy np. pociąg Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy — mówi Donata Nowakowska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agata Hernik

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Koleje mogą być rentowne