Kolporter postawił się Erze

Katarzyna Latek
opublikowano: 22-02-2010, 00:00

Dystrybutor nie chce sprzedawać doładowań Heyah i Tak Tak. Powód? Niższe marże. A te będą dalej spadać...

Dystrybutor nie chce sprzedawać doładowań Heyah i Tak Tak. Powód? Niższe marże. A te będą dalej spadać...

Część dystrybutorów doładowań prepaid Ery nie chce zgodzić się na warunki dyktowane przez operatora. To kolejny tego typu konflikt. W 2009 r. przez pewien czas doładowania Plusa były niedostępne nawet u 85 proc. sprzedawców. Ostatecznie firmy powołały Związek Dystrybutorów Prepaid i osiągnęły porozumienie z Plusem. W przypadku Ery sprawa wygląda nieco inaczej — sprzedawcy negocjują na własną rękę, nie tworząc frontu. Niektórzy się buntują. Od kilku dni w sieci terminali Kolportera Service, największego polskiego dystrybutora prepaidów, nie można kupić doładowań Ery.

— Umowa na dystrybucję doładowań z Erą wygasła w styczniu tego roku. Nie mogliśmy się zgodzić na proponowaną przez nich około 30-procentową obniżkę marży na doładowania, bo musielibyśmy je sprzedawać poniżej kosztów, a jest to niezgodne nie tylko z logiką rynku, lecz także z obowiązującym prawem — mówi Maciej Topolski, rzecznik Grupy Kapitałowej Kolporter.

Z jego wiedzy wynika, że obniżka marży dotyczy wszystkich dystrybutorów na polskim rynku. Na razie nie wiadomo, jak wielu z nich zdecyduje się na rezygnację ze sprzedaży doładowań Tak Tak i Heyah.

— Prowadzimy intensywne negocjacje, ale, jak na razie, Era nie chce słuchać naszych argumentów. Dziwi nas takie postępowanie operatora, który, naszym zdaniem, działa na niekorzyść abonentów — twierdzi Maciej Topolski.

Era przekonuje, że nie ma problemu.

— Doładowania Tak Tak i Heyah są cały czas dostępne w kilkudziesięciu tysiącach różnych punktów sprzedaży w całym kraju, jak również w bankomatach i na internetowych stronach banków. W wyniku prowadzonych negocjacji osiągnęliśmy porozumienie ze znakomitą większością dystrybutorów. Natomiast nie przedłużenie umów przez niektórych partnerów nie wpływa realnie na możliwość doładowywania kont przez klientów prepaid — zapewnia Andrzej Pomarański z biura prasowego Ery.

PTC tłumaczy, że od wielu lat marże na doładowania nie były zmieniane i w znacznym stopniu odbiegają od średnich rynkowych na świecie. Ponadto w ubiegłym roku na polskim rynku zaszły bardzo istotne czynniki, które przyspieszyły zmianę warunków handlowych m.in. UKE obniżyło stawki MTR o ponad połowę.

— Firmy dystrybucyjne też powinny dostosować się do nowych warunków rynkowych i obniżyć koszty funkcjonowania. Tendencje rynkowe pokazują, że w niedalekiej przyszłości możemy spodziewać się dalszego zmniejszania marż — zapowiada Andrzej Pomarański.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane