Kombi á la coupé prosto z Francji

Marcin Bołtryk
31-03-2005, 00:00

Peugeot 407 jest następcą najstarszego we francuskim koncernie modelu — 406. Od poprzednika jest przede wszystkim… ładniejszy.

Do testów udostępniono nam „407” w bogato wyposażonej wersji kombi, która w nomenklaturze Peugeot oznaczona jest literami SW. Samochód napędzany był dwulitrowym silnikiem Diesla o mocy 136 KM, który współpracował z czterostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Ładne cacko…

Nadwozie 407 prezentuje podobny styl jak flagowy model Peu- geot 607. Przód auta to przede wszystkim ogromny wlot powietrza. To właśnie ten element nadaje maszynie dynamizmu i agresywnego wyglądu. Chociaż boczna linia wyraźnie podkreśla sportowe aspiracje „407”, całość prezentuje się dostojnie. W przypadku sedana taki opis mógłby wystarczyć. Jeśli jednak mamy do czynienia z kombi, to do mieszanki sportu i elegancji należy dodać bagażnik, który co prawda podnosi praktyczność konstrukcji, ale rzadko dobrze wpływa na walory stylistyczne. Projektantom Peugeota jednak się udało, i to do tego stopnia, że w powszechnej opinii 407 SW jest ładniejszy od swojego brata w wersji sedan. Linia samochodu jest na tyle nietypowa dla kombi, że niewprawne oko może go pomylić z coupé.

…choć nieco małe

Niestety, idealne rozwiązania nie istnieją. Posiadanie ładnego auta zwykle wiąże się z pewnymi ustępstwami. W przypadku Peugeota 407 SW te ustępstwa oznaczają utratę przestrzeni. Co prawda, pasażerowie podróżują w przestronnym wnętrzu z bogatym wyposażeniem — w testowanej wersji ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego, ESP, poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, elektrycznie regulowane szyby, elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka, elektrycznie ustawiane i podgrzewane fotele, czujnik parkowania, czujnik ciśnienia w oponach, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD, nawigacja satelitarna i… okno dachowe o powierzchni ponad 1,5 mkw. — jednak bagażom zdecydowanie dokucza ciasnota. Bagażnik ma pojemność 448 litrów, to niewiele, jak na kombi.

Moc Diesla

Testowe auto napędzał silnik 2.0 HDi (136 KM). Jednostka pozwala rozpędzić auto do 100 km/h w 12 sekund i osiągnąć prędkość maksymalną 205 km/h. Średnie zużycie paliwa podczas testu wyniosło 8,5 l oleju napędowego na 100 km. Motor pracuje bardzo cicho, za to „automat” reaguje nieco leniwie.

Za to nietuzinkowe kombi — w testowanej wersji trzeba zapłacić ponad 120 tys. zł. Najtańszy 407 SW kosztuje ponad 86 tys. zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Kombi á la coupé prosto z Francji