Komentarz: Pracodawca musi pomóc

DCZ, Katarzyna Pieciul, psycholog, coach, partner firmy doradczej DBM Polska
18-08-2011, 12:30

Zmiana zawodu jest możliwa, ale wtedy, gdy do nowej profesji możemy przenieść pewne dotychczasowe doświadczenia i umiejętności.

Ważne, żeby umieć obronić przed nowym pracodawcą pomysł na nową aktywność zawodową — dlaczego ją zmieniamy i co możemy zaoferować, dlaczego to właśnie nas ma zatrudnić. Niedawno nasza firma w ramach outplacementu pomagała zmienić zajęcie dwóm pracownicom wyspecjalizowanym w wąskiej dziedzinie w banku. Teraz pracują w księgowości. Musiały uzupełnić wiedzę, ale dobre standardy działania, jakie prezentowały, przekonały nowych pracodawców do ich zatrudnienia.

Zmienne role zawodowe pracowników są bardzo częste w niektórych korporacjach. Dotyczy to osób nastawionych na rozwój i wyzwania. Kończą kolejne kursy, studia, biorą udział w różnych projektach i na przykład ze sprzedaży przechodzą do marketingu, później do logistyki itd. Wnoszą wiedzę i umiejętności z poprzedniego etapu zawodowego. Takie zmiany muszą umożliwiać przedsiębiorstwa, a robią tak te, które cenią doświadczenie, zaangażowanie i lojalność swoich ludzi.

Jeśli ktoś chce podobnie działać na rynku zewnętrznym, może ryzykować opinię skoczka i utratę wizerunku fachowca. Niektórzy tak bardzo chcą zmienić zawód, że decydują się nawet na bezpłatne staże w nowej roli. Pomocny w zmianie profesji może być networking i polecenie przez kogoś, kto zaświadczy, że jesteśmy solidni, zaangażowani, choć bez doświadczenia w danej dziedzinie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DCZ, Katarzyna Pieciul, psycholog, coach, partner firmy doradczej DBM Polska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / Komentarz: Pracodawca musi pomóc