Komfort integruje branżę

Marcin Gesing
07-06-2001, 00:00

Komfort integruje branżę

Najwięksi producenci i dystrybutorzy tapet podjęli decyzję o współpracy reklamowej. Liderem projektu jest szczeciński Komfort. Przyczyną — spadek wpływów ze sprzedaży tapet w ubiegłym roku aż o 25 proc.

Od kilku lat spada sprzedaż tapet, a przedstawiciele branży mówią wręcz o kryzysie. To efekt silnej konkurencji ze strony producentów alternatywnych wyrobów do pokrywania ścian: farb, tynków czy też paneli ściennych. Agresywne kampanie reklamowe i promocyjne tych produktów spowodowały, że klienci przestali się interesować tapetami. Tylko w ubiegłym roku wpływy z ich sprzedaży na polskim rynku zmniejszyły się szacunkowo o 25 proc.

— Dlatego Komfort, największy dystrybutor tapet w Polsce, podjął próbę zintegrowania branży. Celem jest oczywiście zahamowanie spadku sprzedaży — mówi Agnieszka Kołogrecka, rzecznik prasowy Komfortu.

W konsorcjum uczestniczą najwięksi gracze na rynku: As Creation, Rasch, BN International, polska spółka Ergis (która wchłonęła Tapety Gnaszyn) oraz Henkel jako producent kleju do tapet. Jego uczestnicy będą promować tapety jako produkt, a nie poszczególne marki. Powód: klienci zwracają tylko niewielką uwagę na pochodzenie wyrobu.

— Chcemy skłonić konsumentów, by powrócili do wykorzystywania tapet. W tym roku skupimy się na działaniach w obszarze public relations. Kampania reklamowa na rzecz tapet ruszy natomiast w 2002 roku — wyjaśnia Agnieszka Kołogrecka.

Projekt prowadzi DCS, agencja reklamowa, która należy do grupy Komfort. Konsorcjum działa na podstawie umów zawieranych między DCS a poszczególnymi producentami, którzy z własnych środków finansować będą działania marketingowe.

— To dla nas szansa na podjęcie wyrównanej walki z największym konkurentem tapet, czyli farbami. Efekty zintensyfikowania działań marketingowych będą widoczne najwcześniej za rok — uważa Witold Komorniczak z AS Creation, największego eksportera tapet na polski rynek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Gesing

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Komfort integruje branżę