Komitetom wyborczym nie zostanie wiele miejsca

Lech Kaczoń
27-07-2007, 00:00

Branża reklamy zewnętrznej notuje od wiosny wzrost sprzedaży. Dane z drugiego kwartału świadczą również o lepszym wykorzystaniu powierzchni ekspozycyjnych, zwłaszcza na nośnikach wprowadzanych od początku roku.

W drugim kwartale tradycyjnie dwa pierwsze miejsca pod względem wydatków zajęły sektory — telekomunikacja oraz żywność. Wiąże się to ze specyfiką tego okresu — Wielkanoc, komunie, początek okresu urlopowego. Interesujące jest pojawienie się, pierwszy raz w przodującej piątce, produktów kategorii — środki osobistej pielęgnacji ciała, co jest dowodem poprawiającej się sytuacji finansowej Polaków. Osłabła dynamika wydatków na reklamę prasy. Czekające rynek prasowy zmiany powodują pewne przyczajenie się głównych graczy oraz czekanie na rozwój wypadków. W wypadku zaś mediów elektronicznych zwiększenie wydatków na ich reklamę zewnętrzną nastąpi dopiero jesienią.

Naturalne jest pytanie o ewentualnąkampanię wyborczą. Obawiam się, że komitetom wyborczym pozostanie mały wybór powierzchni na out-doorze ze względu na licznie planowane na jesieni kampanie komercyjne. Jeżeli wybory rzeczywiście się odbędą, to branża reklamy zewnętrznej na pewno przekroczy planowany na rok 2007 10-procentowy wzrost.

Lech Kaczoń

prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Lech Kaczoń

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Komitetom wyborczym nie zostanie wiele miejsca