Komputronik złożył prospekt w KNF, debiut na przełomie II/III kw.

23-03-2007, 13:22

Komputronik, dostawca sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz elektroniki użytkowej, który złożył prospekt emisyjny w  Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), zamierza pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych z oferty publicznej, poinformowała spółka w piątek. Debiut firmy jest planowany na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.

"Spółka zamierza pozyskać kilkadziesiąt milionów złotych z oferty publicznej aby utrzymać wysoką dynamikę rozwoju oraz zwiększyć inwestycje, skalę i efektywność działalności" - czytamy w komunikacie.

Spółka podała, że część środków zostanie wykorzystana na dalszy rozwój sieci salonów sprzedaży. Komputronik rozważa także rozwój poprzez akwizycje podmiotów działających na polskim rynku IT oraz ekspansję zagraniczną.

"Komputronik planuje zadebiutować na GPW na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku" - czytamy dalej. Doradcami spółki w procesie upublicznienia są BRE Corporate Finance (doradca finansowy), Dom Inwestycyjny BRE Banku (oferujący), kancelaria Stolarek i Grabalski (doradca prawny), HLB Frąckowiak i Wspólnicy (audytor) oraz M+G (doradca PR).

"Chcemy nadal dynamicznie rosnąć, utrzymując wysokie marże. Planujemy rozwijać naszą sieć sprzedaży oraz sklep internetowy, który już dziś jest największym i najwyżej ocenianym w Polsce sklepem internetowym w branży komputerowej. Widzimy także możliwości rozwoju poprzez akwizycje. Mamy nadzieję, że środki z oferty publicznej pozwolą nam zrealizować te plany" - powiedział prezes firmy Wojciech Buczkowski, cytowany w komunikacie.

Ostatnio Komputronik podał, że zwiększył zysk netto do 8,6 mln zł w 2006 roku z 3,33 mln. Spółka zwiększyła przychody ze sprzedaży do 338,4 mln zł, czyli o 46% w porównaniu z rokiem 2005.

Komputronik jest polskim dostawcą sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz elektroniki użytkowej. W ofercie firmy znajdują się wyroby wszystkich wiodących producentów sprzętu komputerowego na świecie. Komputronik prowadzi też sprzedaż komputerów pod własną marką Geo-PC.

Spółka prowadzi dystrybucję poprzez sprzedaż detaliczną i hurtową. Sprzedaż detaliczna odbywa się w ramach sieci własnych salonów (na koniec 2006 roku spółka posiadała 17 salonów), sklep internetowy, dział klientów biznesowych, sieć sklepów franczyzowych (35 na koniec 2006 r.) oraz sieć autoryzowanych dealerów komputerowych Komputronik Partner.

Głównymi akcjonariuszami firmy są jej założyciele:Wojciech Buczkowski - 49,2%, Ewa Buczkowska - 24,6%, Krzysztof Buczkowski - 24,6%. ISB

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Komputronik złożył prospekt w KNF, debiut na przełomie II/III kw.