Koncepcja modernizacji linii kolejowej Rzeszów-Warszawa

opublikowano: 13-02-2007, 16:27

PKP chcą zmodernizować linię Rzeszów-Warszawa, a inwestycję zamierzają sfinansować z pomocą samorządów województw: podkarpackiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego.

PKP chcą zmodernizować linię Rzeszów-Warszawa, a inwestycję zamierzają sfinansować z pomocą samorządów województw: podkarpackiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego.

Jak poinformował we wtorek PAP wicemarszałek świętokrzyski Zdzisław Wrzałka, zarząd regionu rozmawia w tej sprawie z dyrekcją PKP w Lublinie i Zakładem Przewozów Regionalnych w Kielcach, by określić finansowy udział Świętokrzyskiego w inwestycji.

Przez to województwo prowadzi stukilometrowy odcinek linii Warszawa - Rzeszów od Skarżyska -Kamiennej do Sandomierza.

Kolej szacuje, że na unowocześnienie tego odcinka potrzeba ok. 460 mln zł, natomiast samo opracowanie koncepcji modernizacji tego fragmentu trasy Warszawa - Rzeszów pochłonie trzy miliony złotych.

Obecnie linia Skarżysko - Sandomierz jest użytkowana tylko na odcinku od Skarżyska do Ostrowca Świętokrzyskiego, ponieważ zły stan techniczny torów między Ostrowcem a Sandomierzem uniemożliwia tam rozwijanie większych prędkości.

Kolejowe połączenie Rzeszowa z Warszawą przez Sandomierz i Skarżysko jest najkrótsze. Modernizacja odcinka Skarżysko - Warszawa będzie finansowana z unijnego programu operacyjnego woj. mazowieckiego na lata 2007-2013. Podkarpackie ma ulepszyć tylko 40 km trakcji.

Dla Świętokrzyskiego priorytetem w programie unowocześniania infrastruktury kolejowej w latach 2007-2013 jest modernizacja linii Warszawa-Kraków na odcinku od Skarżyska do granicy z Małopolską. (DI, PAP)

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane