Online
29 listopada 2022
29 listopada 2022
Alternatywne Spółki Inwestycyjne (ASI) – studium przypadku
ASI - studium przypadku

795 zł netto do 29 listopada

Cel

Alternatywna Spółka Inwestycyjna (ASI) to jedna z form alternatywnych funduszy inwestycyjnych, podlegająca nadzorowi KNF. Wprowadzono ją w 2016 roku nowelizacją ustawy o funduszach inwestycyjnych. 

W trakcie warsztatów Alternatywne Spółki Inwestycyjne (ASI) – studium przypadku, uczestnicy poznają podstawy funkcjonowania ASI, a także praktyczne aspekty prowadzenia działalności inwestycyjnej w oparciu o Alternatywną Spółkę Inwestycyjną. 

Słuchacze nabędą wiedzę w zakresie zakładania i rejestracji ASI, kosztów funkcjonowania, odpowiedzialności czy sposobów pozyskania kapitału. Pozwoli im to podjąć świadomą decyzję w kwestii wyboru formy działalności inwestycyjnej.


Do kogo kierujemy warsztat?

  • do inwestorów szukających optymalnej formy prowadzenia działalności inwestycyjnej;
  • do członków zarządu, rady nadzorczej i managerów spółek inwestycyjnych;
  • do pracowników obsługujących ASI;
  • do osób odpowiedzialnych za politykę inwestycyjną firm.


Podczas warsztatu omówione zostaną w szczególności:

  • zasady doboru optymalnej struktury działalności ASI, uwzględniając przy tym przepisy obowiązującego ustawodawstwa (w tym w zakresie wspierania innowacyjności);
  • szczegóły procedury rozpoczęcia działalności alternatywnej spółki inwestycyjnej i jej zarządzającego;
  • obowiązujące regulacje w zakresie nadzoru nad działalnością zarządzających alternatywnymi spółkami inwestycyjnymi;
  • sankcje w przypadku naruszenia ustawowych reguł w zakresie organizacji działalności;
  • compliance w ASI (instytucje finansowe jako instytucje obowiązane na podstawie np. ustawy AML, dokumentacja FATCA/CRS etc);
  • benefity podatkowe.

Program

Wtorek, 29 listopada

09:00

Rozpoczęcie warsztatów

Online, ,
09:05

Alternatywna spółka inwestycyjna

  • Agata Kowalska, Partnerka zarządzająca i radczyni prawna w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.

– wprowadzenie ▪ rys historyczny ▪ obowiązujące podstawy prawne regulacji dotyczącej alternatywnych spółek inwestycyjnych 

Online, ,
09:55

Alternatywna spółka inwestycyjna i jej działalność

  • Agata Kowalska, Partnerka zarządzająca i radczyni prawna w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.
  • Kryteria definiujące działalność ASI
  • Podział ASI i jej zarządzających
  • Warunki podjęcia działalności w ramach ASI
  • Nadzór nad działalnością ASI i ZASI
  • Likwidacja ASI
Online, ,
10:55

Przerwa

Online, ,
11:15

Formy działalności ASI

  • Agata Kowalska, Partnerka zarządzająca i radczyni prawna w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.
  • Wewnętrznie zarządzający ASI
  • Zewnętrznie zarządzający ASI
  • Relacje pomiędzy ZASI a ASI (umowa o zarządzanie – cechy)
Online, ,
12:05

Finansowanie ASI

  • Agata Kowalska, Partnerka zarządzająca i radczyni prawna w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.
  • Umowy z inwestorami
  • Instrumenty dłużne
Online, ,
13:00

Przerwa

Online, ,
13:30

Inwestycje ASI

  • Agata Kowalska, Partnerka zarządzająca i radczyni prawna w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.
  • Umowy inwestycyjne
  • Inne formy inwestowania (pożyczki, convertible loans, obligacje)
  • Wyjścia z inwestycji
Online, ,
14:20

Compliance w ZASI/ASI

  • Antoni Liśkiewicz, Partner w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A
  • ASI jako instytucja obowiązana na podstawie ustawy o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML) ▪ dokumentacja FATCA/CRS ▪ regulacje wewnętrzne i reguły korporacyjne
Online, ,
15:10

Benefity podatkowe dla ASI/ZASI

  • Jakub Pacan, Doradca podatkowy w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.
  • opodatkowanie inwestora ▪ wyjście z inwestycji ▪ opodatkowanie usług zarządzania
Online, ,
16:00

Zakończenie warsztatów

Online, ,

Prelegenci

  • Agata Kowalska

    Agata Kowalska

    Partnerka zarządzająca i radczyni prawna w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.
    Główny obszar jej działalności to polskie i międzynarodowe transakcje M&A, obsługa prawna inwestycji VC/PE i prawo spółek. Zajmuje się również ochroną praw własności intelektualnej oraz rynkiem e-commerce. Na co dzień projektuje i wdraża rozwiązania prawne, podatkowe i biznesowe dla swoich Klientów. Zdobyła doświadczenie w transakcjach dotyczących podmiotów z różnych branż, głównie nowych technologii (fintech, biotech, gaming). Zarządza projektami na rynkach polskim i międzynarodowych (Europa, Azja, Ameryka Północna). Dzieli się wiedzą i doświadczeniem. Prowadzi szkolenia dla studentów i przedsiębiorców. Jest ekspertem legislacyjnym Izby Gospodarki Elektronicznej. Działa w ruchu ekonomii wartości Open Eyes Economy on Tour. Jako prelegentka jest ekspertką w zakresie prawa dla nowych technologii. Szkoli studentów prawa wraz z Europejskim Stowarzyszeniem Studentów Prawa. Jest mentorką wiodącą w Women in Law Foundation dla młodych prawniczek. Aktywnie angażuje się w działalność Stowarzyszenia „Piękne Anioły”, którego jest wiceprezeską. W roku 2021 otrzymała prestiżowy tytuł Filantropa Krakowa oraz znalazła się na liście 25 najwybitniejszych prawniczek magazynu Forbes. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
  • Antoni Liśkiewicz

    Antoni Liśkiewicz

    Partner w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A
    Doświadczenie zawodowe zdobywał w warszawskim biurze amerykańskiej kancelarii prawnej, uczestnicząc w licznych projektach związanych z doradztwem prawnym w transakcjach fuzji i przejęć. Specjalizuje się w prawie cywilnym, prawie spółek oraz prawie rynku kapitałowego. Autor publikacji naukowych z zakresu prawa cywilnego oraz prawa rynków kapitałowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej oraz Columbus School of Law. Poza językiem polskim prowadzi obsługę prawną także w języku angielskim.
  • Jakub Pacan

    Jakub Pacan

    Doradca podatkowy w Kancelarii Chabasiewicz Kowalska i Wspólnicy S.K.A.
    W swojej praktyce specjalizuje się w bieżącej obsłudze podatkowej spółek prawa handlowego, zarówno w zakresie podatków bezpośrednich, jak i pośrednich. Z powodzeniem doradzał największym polskim oraz zagranicznym przedsiębiorstwom zarówno w zakresie obowiązków podatkowych, jak i możliwości optymalizacyjnych. Na swoim koncie ma zrealizowane z powodzeniem projekty w zakresie cen transferowych, w tym również polegające na analizie rynkowości zastosowanych cen. Koordynował projekty zmierzające do wykorzystania przysługujących podatnikom ulg i zwolnień dla kilkudziesięciu podmiotów, w tym również dla notowanych w ramach WIG20 oraz WIG40. Działał w charakterze pełnomocnika w kilkudziesięciu postępowaniach podatkowych oraz postępowaniach o wydanie interpretacji indywidualnych prawa podatkowego, w tym przed sądami administracyjnymi obu instancji. Swoje doświadczenia zdobywał w największych firmach zajmujących się doradztwem podatkowym, w tym również w dwóch z tzw. Wielkiej Czwórki. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (kierunek Finanse i Rachunkowość). Licencjonowany doradca podatkowy od 2014 r.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Miejsce

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Aldona Mlonek
Aldona Mlonek

Project Manager

Współpraca

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


Online

795 zł netto do 29 listopada

Zarejestruj się