Kampanie marketingowe i promocyjne zgodnie z prawem

Kampanie marketingowe i promocyjne zgodnie z prawem

27 września 2021 / Online

595 zł netto do 27 września

Cel

Przygotowywanie kampanii reklamowych, czy komunikacji zewnętrznej spółek to chleb powszedni pracy w marketingu. Poza atrakcyjną treścią, czy przykuwającymi wzrok obrazami, warto pamiętać o aspektach prawnych.

 „Chwila zapomnienia” i braku świadomości prawnej w komunikacji może sporo kosztować. Dlatego podczas warsztatów przeanalizujemy przykłady całych kampanii czy pojedynczych spotów reklamowych, które zostały zakwestionowane przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, sądy lub Komisję Etyki Reklamy. Brak odpowiednich informacji w reklamie, informacje niepełne czy wprowadzające w błąd mogą skutkować nie tylko czarnym PR dla spółki, ale również sankcjami finansowymi. Co istotne, od niedawna za błędy w kampaniach odpowiadają nie tylko same spółki czy agencje marketingowe, ale również osoby zarządzające tymi podmiotami. Grożą im kary nawet do 5 mln zł!

W trakcie warsztatów zajmiemy się różnymi typami promocji m.in. zawartych w sms, czy z zastosowaniem „gwiazdki”. Zajmiemy się również kwestią danych osobowych i tematem rozpowszechniania wizerunku. Zadamy sobie pytania: jak nie przygotowywać materiałów marketingowych? Gdzie i czy są granice promocji? Kto i kiedy poniesie odpowiedzialność za kampanię reklamową zorganizowaną niezgodnie z prawem. 

Odpowiedzi na powyższe pytania udzielą znamienici eksperci z kancelarii Affre & Wspólnicy Sp.k.


Warsztaty kierujemy do:

Osób odpowiedzialnych za tworzenie lub opiniowanie kampanii reklamowych czy komunikację zewnętrzną w spółkach – pracowników działów prawnych, marketingowych, PR w firmach, agencji marketingowych, domów mediowych. 

Program

Poniedziałek, 27 września

09:25

Rozpoczęcie warsztatów

Online, ,
09:30 11:00

Marketing konkursów i loterii

  • Przemysław Rybicki, Radca Prawny, Affre i Wspólnicy sp. k.
  • Warunki promocji na opakowaniach produktów
  • Warunki promocji w treści reklam
  • Jak zmieścić warunki promocji w treści sms / spocie reklamowym / na opakowaniu? 
  • Promocja z „gwiazdką”
  • Kolor lub wielkość liter a ryzyka prawne
  • Konkursy w mediach społecznościowych
  • 90 min.
Online, ,
11:00 11:15

Przerwa

  • 15 min.
Online, ,
11:15 12:45

ABC konkursów i loterii

  • Rafał Czerwiec, Radca prawny, Affre i Wspólnicy sp. k.
  • Czym różni się konkurs od loterii?
  • Wymogi organizacyjne, opłaty i podatki
  • Regulamin akcji promocyjnej i zakazane klauzule


  • 90 min.
Online, ,
12:45 13:00

Przerwa

  • 15 min.
Online, ,
13:00 14:30

RODO w kampaniach reklamowych

  • Dagmara Cieniawska, Radca prawny, Affre i Wspólnicy sp. k.
  • Wprowadzenie
  • Administrator, podmiot przetwarzający oraz współadministrowanie
  • Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
  • Obowiązki informacyjne
  • Pozostałe obowiązki związane z przetwarzaniem danych osobowych przy okazji organizowania konkursów lub loterii
  • 90 min.
Online, ,
14:30

Zakończenie warsztatów

Online, ,

Prelegenci

  • Dagmara Cieniawska

    Dagmara Cieniawska

    Radca prawny Affre i Wspólnicy sp. k.
    Specjalizuje się w ochronie danych osobowych, e-commerce oraz prawie konsumenckim. W Kancelarii Affre i Wspólnicy zajmuje się również prawem konkurencji. Była członkiem zespołu Inspektora Ochrony Danych Osobowych w jednej z wiodących grup mediowych na polskim rynku. Jako pierwsza osoba w Polsce pełniła funkcję punktu kontaktowego ustanowionego przy Prezesie UOKiK do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów. Reprezentowała także stanowisko Urzędu przed Komisją Europejską w Brukseli w odniesieniu do Platformy ODR (platforma do internetowego rozwiązywania sporów).
  • Rafał Czerwiec

    Rafał Czerwiec

    Radca prawny Affre i Wspólnicy sp. k.
    Specjalizuje się obsłudze prawnej przedsiębiorców z rynku motoryzacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem umów B2B i B2C oraz prawa konkurencji. Posiada doświadczenie w postępowaniach administracyjnych i sądowych, w tym przed sądami administracyjnymi.
  • Przemysław Rybicki

    Przemysław Rybicki

    Radca Prawny Affre i Wspólnicy sp. k.
    Specjalizuje się w prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim. Doradza przedsiębiorcom w prowadzeniu spraw z zakresu polskiego i europejskiego prawa ochrony konkurencji i konsumentów, w tym spraw dotyczących:kontroli koncentracji przedsiębiorców, porozumień ograniczających konkurencję, nadużyć pozycji dominującej, naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, oraz stosowania klauzul abuzywnych. Uczestniczy w projektach związanych z oceną i wprowadzaniem polityki dystrybucyjnej oraz oceną zgodności regulaminów i umów z prawem konsumenckim. Posiada wieloletnie doświadczenie w prawie ochrony konkurencji i konsumentów zapoczątkowane pracą w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W 2016 r. został laureatem ogólnopolskiego konkursu organizowanego przez Dziennik Gazetę Prawną i Wolters Kluwer „Rising Stars – Prawnicy, liderzy jutra”.

Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach?

Lata doświadczenia

Dział konferencji „Pulsu Biznesu” istnieje od 2004 r. Kilkanaście lat doświadczeń i silna marka „Pulsu Biznesu”, pod którą odbywają się wydarzenia, sprawiły, że jesteśmy dziś czołowym organizatorem konferencji biznesowych skierowanych do wyższej kadry zarządzającej..

Profesjonalizm w każdym calu

W ciągu roku kalendarzowego organizujemy ponad 50 konferencji, kongresów, warsztatów i debat, podczas których do dyskusji zapraszamy najlepszych mówców, wybitnych ekspertów i praktyków z poszczególnych branż..

Tysiące zadowolonych klientów

Naszą ambicją jest kreowanie przedsięwzięć związanych z istotnymi, bieżącymi wydarzeniami w gospodarce, przewidywanie trendów oraz umożliwianie wymiany doświadczeń i dzielenia się wiedzą. Od 2004 roku zaufało nam już blisko 20 tys. uczestników..

14

ORGANIZUJEMY SZKOLENIA I EVENTY JUŻ OD 14 LAT

800

OD 2004 ROKU ZORGANIZOWALIŚMY PONAD 800 KONFERENCJI I WARSZTATÓW

20000

MOŻEMY SIĘ POCHWALIĆ TYLOMA KLIENTAMI Z PONAD 1000 FIRM

Kontakt

Miejsce

Sprzedaż, współpraca

Opiekun merytoryczny

Aldona Mlonek
Aldona Mlonek

Project Manager

Współpraca

Mateusz Stempak
Mateusz Stempak

Marketing Manager

Szczegółowa lokalizacja wkrótce


Online

595 zł netto do 27 września

Zarejestruj się

Patron Merytoryczny